PlayStation Benelux et TBWA capturent l'intangible.

Il y a le gaming. Et il y a le gaming sur PlayStation 5. Car sur la PS5, tout est différent. C'est un monde complètement différent qui s'ouvre à vous, grâce à l'incroyable technologie cachée dans la console et les manetttes. Vous vivez le gameplay d’une manière inédite et êtes tout simplement projeté d’une émotion à l’autre.

Tout cela semble fantastique. Mais... est-ce que c'est vrai ? Est-ce que des réelles émotions apparaissent en jouant ? Par exemple, êtes-vous vraiment anxieux ? Ou heureux ? Ou même parfois en réellement colère pendant le jeu ? PlayStation Benelux et TBWA sont partis ensemble à la recherche de ces émotions.

Cinq influenceurs belges et cinq néerlandais ont été invités à jouer sur PlayStation et participer à une enquête sur les émotions qui les traversaient. Un outil unique de reconnaissance faciale détectant les émotions des joueurs en temps réel a été mis au point. Celles-ci ont été traduites dans les couleurs qui, selon les études, sont liées aux émotions (le rouge est la colère, la peur est le bleu, etc.). Et la photographe Yaquine Hamzaoui s'est attachée à capturer des portraits uniques.

Le résultat ? 10 instantanés uniques qui donnent un aperçu de ce que vous ressentez. Ces clichés et leur vision unique des coulisses du gaming ont été partagés par les influenceurs via leurs réseaux sociaux. Et comme ils n’étaient pas des joueurs inconditionnels, c'est un public nouveau et intéressant pour PlayStation qu'ils ont touché via leurs chaînes respectives.


Communiqué de presse

DOCX - 13 Kb

Credits

DOCX - 83 Kb

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Recevez des mises à jour par e-mail

En cliquant sur « S'abonner », je confirme avoir lu et accepté la Politique de confidentialité.

À propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

Contact