PlayStation en TBWA belonen de creatiefste Gran Turismo-speler met unieke Jeroom car wrap

De onnavolgbare Jeroom daagt creatieve gamers uit om zelf een car wrap (livery) te maken in Gran Turismo 7 van Sony PlayStation. Wie het design deelt op social media met de hashtag #GT7LiveryCompetition, maakt kans op een unieke prijs: zijn of haar wagen wordt gewrapt in een uniek design, ontworpen door Jeroom.   

De wedstrijd is gebouwd rond de livery-editor, een functie in GT7 waarmee je auto’s in de game kan personaliseren door te ze te voorzien van een eigen livery. De bewerkingstools maken het mogelijk om raamstickers te kleven, helmen en racepakken aan te passen en zelfs zelfgemaakte graphics te uploaden. Zo kunnen gamers met relatief weinig moeite indrukwekkende liveries maken.

Voor Jeroom was het ontwerpen een aparte uitdaging. “Cardesigns ontwerpen is een uitdagende stiel. Je moet 3D-denken en met heel andere vormen dan op papier werken. Het moet ook iets zijn dat tijdloos is. Met GT7 kan je zelf liveries maken en de mogelijkheden zijn echt wel indrukwekkend. Ik heb er zoveel mogelijk uit willen halen.”

Het ontwerp van Jeroom is digitaal in GT7 terug te vinden én fysiek op de weg. Wie weet spot je hem wel ergens op de Brusselse ring.

TBWA en Jeroom creërden een social film waarin hij op zijn eigen manier gamers oproept om liveries te maken. Het spotje is vanaf 16/3 te zien op de sociale media-kanalen van PlayStation België en Nederland. Tot 26/3 kunnen gamers hun ontwerp delen. Jeroom selecteert dan als eenmansjury de 8 beste ontwerpen waaruit het publiek een ultieme winnaar kiest.

 

De wedstrijd start vandaag en loopt nog tot 30 maart 2022.

Persbericht

DOCX - 14 Kb

Credits

DOCX - 77 Kb

Virginie Cuypers


Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact