PlayStation en TBWA belonen de creatiefste Gran Turismo-speler met unieke Jeroom car wrap

De onnavolgbare Jeroom daagt creatieve gamers uit om zelf een car wrap (livery) te maken in Gran Turismo 7 van Sony PlayStation. Wie het design deelt op social media met de hashtag #GT7LiveryCompetition, maakt kans op een unieke prijs: zijn of haar wagen wordt gewrapt in een uniek design, ontworpen door Jeroom.   

De wedstrijd is gebouwd rond de livery-editor, een functie in GT7 waarmee je auto’s in de game kan personaliseren door te ze te voorzien van een eigen livery. De bewerkingstools maken het mogelijk om raamstickers te kleven, helmen en racepakken aan te passen en zelfs zelfgemaakte graphics te uploaden. Zo kunnen gamers met relatief weinig moeite indrukwekkende liveries maken.

Voor Jeroom was het ontwerpen een aparte uitdaging. “Cardesigns ontwerpen is een uitdagende stiel. Je moet 3D-denken en met heel andere vormen dan op papier werken. Het moet ook iets zijn dat tijdloos is. Met GT7 kan je zelf liveries maken en de mogelijkheden zijn echt wel indrukwekkend. Ik heb er zoveel mogelijk uit willen halen.”

Het ontwerp van Jeroom is digitaal in GT7 terug te vinden én fysiek op de weg. Wie weet spot je hem wel ergens op de Brusselse ring.

TBWA en Jeroom creërden een social film waarin hij op zijn eigen manier gamers oproept om liveries te maken. Het spotje is vanaf 16/3 te zien op de sociale media-kanalen van PlayStation België en Nederland. Tot 26/3 kunnen gamers hun ontwerp delen. Jeroom selecteert dan als eenmansjury de 8 beste ontwerpen waaruit het publiek een ultieme winnaar kiest.

 

De wedstrijd start vandaag en loopt nog tot 30 maart 2022.

Contacteer ons
Virginie Cuypers
Virginie Cuypers
Over TBWA GROUP

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA GROUP
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium