Proef de wereld in één hap met Air McDo – de nieuwe zomercampagne van McDonald’s, TBWA en OMD 

Deze zomer laat McDonald’s je smaakpapillen op wereldreis vertrekken. Van Canada en Italië tot Singapore: deze zomer brengt McDonald’s het beste van de wereld naar België. 

 

Om die culinaire reiservaring extra kracht bij te zetten, werkten TBWA en OMD een verrassend creatief concept uit: wat als McDonald’s zich even als luchtvaartmaatschappij zou voordoen? Enter Air McDo – een fictieve airline die je meeneemt op een wereldreis, voor de prijs van een McMenu. 

 

De campagne ging van start met een mysterieuze teaser: in het straatbeeld verschenen advertenties van Air McDo, die goedkope vliegtickets beloofden naar wereldsteden als Montréal vanaf € 7,50. Wie dacht te vliegen, kwam uiteindelijk gewoon bij McDonald’s terecht, waar een Air McDo menu je toch moeiteloos naar Montréal of Singapore bracht. 

 

Deze teaser voor reizen tegen onklopbare prijzen werd gevolgd door een campagne op sociale media, online video, impactvolle displayformaten, luchtige OOH’s én een intrigerende tv-spot, waarin het bekende “Voyage, voyage” deuntje van Desireless weerklinkt telkens wanneer iemand het doosje van een Air McDo-product opent. ​ ​ 

 

Met deze originele insteek maakt McDonald’s van een zomerse menuactie een ervaring die doet dromen van verre bestemmingen - zelfs zonder je stoel te verlaten. 

 

 

 

Creditlist.docx

DOCX - 111 Kb

 

Contacteer ons

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met