Proef de wereld in één hap met Air McDo – de nieuwe zomercampagne van McDonald’s, TBWA en OMD
6 juni 2025

Deze zomer laat McDonald’s je smaakpapillen op wereldreis vertrekken. Van Canada en Italië tot Singapore: deze zomer brengt McDonald’s het beste van de wereld naar België.
Om die culinaire reiservaring extra kracht bij te zetten, werkten TBWA en OMD een verrassend creatief concept uit: wat als McDonald’s zich even als luchtvaartmaatschappij zou voordoen? Enter Air McDo – een fictieve airline die je meeneemt op een wereldreis, voor de prijs van een McMenu.
De campagne ging van start met een mysterieuze teaser: in het straatbeeld verschenen advertenties van Air McDo, die goedkope vliegtickets beloofden naar wereldsteden als Montréal vanaf € 7,50. Wie dacht te vliegen, kwam uiteindelijk gewoon bij McDonald’s terecht, waar een Air McDo menu je toch moeiteloos naar Montréal of Singapore bracht.
Deze teaser voor reizen tegen onklopbare prijzen werd gevolgd door een campagne op sociale media, online video, impactvolle displayformaten, luchtige OOH’s én een intrigerende tv-spot, waarin het bekende “Voyage, voyage” deuntje van Desireless weerklinkt telkens wanneer iemand het doosje van een Air McDo-product opent.
Met deze originele insteek maakt McDonald’s van een zomerse menuactie een ervaring die doet dromen van verre bestemmingen - zelfs zonder je stoel te verlaten.
Creditlist.docx
DOCX - 111 Kb