Qui se cache derrière ces dépenses mystères ?

KBC a récemment lancé KBC-Touch, la nouvelle interface, pour ordinateur et tablette, de KBC online. Bien plus qu’une application, KBC Touch est une toute nouvelle expérience en matière de gestion de ses opérations bancaires et de ses assurances. Un design clair, des icônes simples d’utilisation qui vous indiquent facilement les étapes à suivre.

Cette innovation bien utile donne, en un clin d’œil, un aperçu clair de vos dépenses - représentées dorénavant dans un graphique. Pour TBWA Bruxelles, ce fut le point de départ d’une campagne amusante dont le but du jeu est de deviner les dépenses d’un personnage public bien connu.

Vous pouvez participer à ce quiz online et découvrir qui se cachent derrière les graphiques de dépenses. Donuts et bière ? Cela doit être Homer Simpson. Et selon vous qui se cache derrière les dépenses suivantes ? Dry Martini, armes et smoking. Ou encore ? Chapeaux melon, pipe et pomme.

Il est également possible de composer vous-même un diagramme avec les dépenses d’un ami ou d’une amie.

Les dépenses mystères sont également déclinées sur affiches, sets de table et sous-bocks.

Mais pas de doutes sur l’identité de l’expéditeur : KBC-Touch.

 

Communiqué de presse KBC Touch

DOCX - 155 Kb

Recevez des mises à jour par e-mail

En cliquant sur « S'abonner », je confirme avoir lu et accepté la Politique de confidentialité.

À propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

Contact