Qui se cache derrière ces dépenses mystères ?

KBC a récemment lancé KBC-Touch, la nouvelle interface, pour ordinateur et tablette, de KBC online. Bien plus qu’une application, KBC Touch est une toute nouvelle expérience en matière de gestion de ses opérations bancaires et de ses assurances. Un design clair, des icônes simples d’utilisation qui vous indiquent facilement les étapes à suivre.

Cette innovation bien utile donne, en un clin d’œil, un aperçu clair de vos dépenses - représentées dorénavant dans un graphique. Pour TBWA Bruxelles, ce fut le point de départ d’une campagne amusante dont le but du jeu est de deviner les dépenses d’un personnage public bien connu.

Vous pouvez participer à ce quiz online et découvrir qui se cachent derrière les graphiques de dépenses. Donuts et bière ? Cela doit être Homer Simpson. Et selon vous qui se cache derrière les dépenses suivantes ? Dry Martini, armes et smoking. Ou encore ? Chapeaux melon, pipe et pomme.

Il est également possible de composer vous-même un diagramme avec les dépenses d’un ami ou d’une amie.

Les dépenses mystères sont également déclinées sur affiches, sets de table et sous-bocks.

Mais pas de doutes sur l’identité de l’expéditeur : KBC-Touch.

 

Contactez-nous
A propos de TBWA GROUP

TBWA\Belgium is and has been a top-3 ranked agency for the last decade, and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA Belgium has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\Belgium is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. All of this to answer the client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\Belgium is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA\Belgium was elected Agency of the Year twice in the last decade and digital Agency of the Year 5 times in the last 6 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwagroup.be

TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels