Réaction de TBWA à propos de l'article sur KBC paru dans La Libre

Ce matin, via un article dans le journal La Libre Belgique et sur le site web de La Libre, nous avons pris connaissance des réactions sur la version anglaise du film de la  campagne "Het Gat In De Markt" menée par KBC. Nous tenons à vous informer que nous avons immédiatement décidé de modifier cette version anglaise. La nouvelle version du film sera prête d'ici demain. Nous le mettons online aussitôt. 

Nous tenons aussi à préciser que le film (version anglaise) qui a engendré ces réactions n'est pas le film original et officiel de la campagne menée par KBC (qui n'existe qu'en néerlandais et en français): (voici le lien http://www.youtube.com/watch?v=bDbEtaMuCIo ). 

 

La version anglaise du film est une version qui a été adaptée par l'agence de publicité TBWA uniquement à des fins de concours créatifs. 

Geert Potargent, client services director de TBWA: "Nous avons pris l'initiative d'éditer un film différent du film original pour des raisons de simplicité afin de le présenter à des concours créatifs. Nous nous rendons compte que c'est une erreur et que cela crée une perception différente. Nous le regrettons et nous tenons à présenter nos excuses à KBC et à tous ceux qui ont été vexés. Nous sommes en train de travailler à la correction du film. La nouvelle et correcte version anglaise sera prête dès demain et mise en ligne aussitôt." 

Contactez-nous
Geert Potargent TBWA
Geert Potargent TBWA
A propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium