Samen strijden tegen corona, en ondertussen ook energie besparen met ENGIE en TBWA

Thuisblijven is de beste manier om het coronavirus te bestrijden. Maar nu we allemaal wat meer thuis zijn, is het misschien wel hét moment om eindelijk werk te maken van al die klusjes die anders blijven liggen. In hun nieuwste campagne ‘Stay home, save UP’ geven ENGIE en TBWA je inspiratie voor klusjes waarmee je een pak energie bespaart en het comfort in je huis verhoogt.

Iedereen is deze dagen op zoek naar manieren om hun vrije tijd thuis op een leuke of nuttige manier in te vullen. ENGIE wil je daarbij helpen met een reeks energiebesparende klusjes die iedereen makkelijk in zijn huis kan uitvoeren. Zo helpen we met z’n allen ons energieverbruik naar beneden en het milieu wat vooruit.

Het gaat om eenvoudige klusjes zoals je diepvries ontdooien, je radiatoren ontluchten of simpelweg die oude lampen eindelijk eens door ledlampen vervangen. Op engie.be/stayhome wordt uitgelegd hoe je die klusjes het best aanpakt.

Mensen worden naar de site geleid via een tv-spot, social filmpjes, een radiospot, die ook uitgezonden wordt via Spotify, en native advertising. Die werden trouwens volledig tijdens de lockdown opgenomen, uiteraard zonder de regels van de quarantaine te overtreden. De filmpjes werden bovendien niet door acteurs maar door echte medewerkers van ENGIE gemaakt in hun eigen huis. Het bewijs dat iedereen zo’n klusjes thuis kan uitvoeren.

Heb je ook zin gekregen om wat te klussen? Je vindt alle inspiratie die je nodig hebt op engie.be/stayhome

Radiospot - ENGIE - Stay Home

MP3 - 705 Kb

Persbericht

DOCX - 24 Kb

Credits

DOCX - 24 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact