Samsung België kiest TBWA Reputation als nieuwe PR partner
22 december 2022
Samsung België kondigt aan dat het zijn PR-activiteiten vanaf nu toevertrouwt aan TBWA Reputation. Het team van Peter Otten wordt verantwoordelijk voor corporate communicatie, consumer PR en geïntegreerde campagnes voor de Belgische markt.
Samsung, een van de grootste elektronicamerken wereldwijd, investeert voortdurend in nieuwe technologieën en innovaties om premium producten voor consumenten te ontwikkelen, maar ook om bij te dragen aan maatschappelijke vooruitgang. Om zijn communicatie-activiteiten naar een nieuw niveau te tillen, schreef het merk een uitgebreide bureaupitch uit voor vijf deelnemende agentschappen. Het communicatieteam ging op zoek naar een agentschap dat de merkreputatie van Samsung kan helpen versterken en zijn duurzaamheids-initiatieven meer in de kijker kan helpen zetten. Aandacht voor de noden van Gen Z waren daarbij een erg belangrijke parameter. Onze disruptieve aanpak bleek tijdens de pitch een perfecte match met deze ambities en het vernieuwende merk-DNA van Samsung.
Helena Wilmet, PR manager voor Samsung België: “We waren aangenaam verrast over de kwaliteit van alle ingediende dossiers. TBWA Reputation heeft echter de grootste indruk achtergelaten door te kiezen voor een geïntegreerde strategie die de verschillende business cases aan elkaar verbond. Het bureau tilde strategisch en creatief denken naar een nieuw niveau. Een bijkomende doorslaggevende factor was de aandacht voor impact & measurement.”
TBWA Reputation, dat sinds oktober wordt geleid door MD Peter Otten, is blij met de overwinning en het nieuwe partnerschap. Otten zegt daarover: “Geïntegreerde communicatiecampagnes staan garant voor een exponentiële impact op de merkreputatie van onze klanten. Dat is de kern van onze aanpak. TBWA Reputation kan daarvoor rekenen op de ijzersterke strategische en creatieve achterban van de groep. We zijn enthousiast dat we onze visie kunnen toepassen op een toonaangevend merk als Samsung. Dit is de start van een sterk partnerschap.”