Samsung België kiest TBWA Reputation als nieuwe PR partner

Samsung België kondigt aan dat het zijn PR-activiteiten vanaf nu toevertrouwt aan TBWA Reputation. Het team van Peter Otten wordt verantwoordelijk voor corporate communicatie, consumer PR en geïntegreerde campagnes voor de Belgische markt.

Samsung, een van de grootste elektronicamerken wereldwijd, investeert voortdurend in nieuwe technologieën en innovaties om premium producten voor consumenten te ontwikkelen, maar ook om bij te dragen aan maatschappelijke vooruitgang. Om zijn communicatie-activiteiten naar een nieuw niveau te tillen, schreef het merk een uitgebreide bureaupitch uit voor vijf deelnemende agentschappen. Het communicatieteam ging op zoek naar een agentschap dat de merkreputatie van Samsung kan helpen versterken en zijn duurzaamheids-initiatieven meer in de kijker kan helpen zetten. Aandacht voor de noden van Gen Z waren daarbij een erg belangrijke parameter. Onze disruptieve aanpak bleek tijdens de pitch een perfecte match met deze ambities en het vernieuwende merk-DNA van Samsung.

Helena Wilmet, PR manager voor Samsung België: “We waren aangenaam verrast over de kwaliteit van alle ingediende dossiers. TBWA Reputation heeft echter de grootste indruk achtergelaten door te kiezen voor een geïntegreerde strategie die de verschillende business cases aan elkaar verbond. Het bureau tilde strategisch en creatief denken naar een nieuw niveau. Een bijkomende doorslaggevende factor was de aandacht voor impact & measurement.”

TBWA Reputation, dat sinds oktober wordt geleid door MD Peter Otten, is blij met de overwinning en het nieuwe partnerschap. Otten zegt daarover: “Geïntegreerde communicatiecampagnes staan garant voor een exponentiële impact op de merkreputatie van onze klanten. Dat is de kern van onze aanpak. TBWA Reputation kan daarvoor rekenen op de ijzersterke strategische en creatieve achterban van de groep. We zijn enthousiast dat we onze visie kunnen toepassen op een toonaangevend merk als Samsung. Dit is de start van een sterk partnerschap.”

Contacteer ons
Anneleen Coppens
Anneleen Coppens
Over TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium