Samsung België kiest TBWA Reputation als nieuwe PR partner

Samsung België kondigt aan dat het zijn PR-activiteiten vanaf nu toevertrouwt aan TBWA Reputation. Het team van Peter Otten wordt verantwoordelijk voor corporate communicatie, consumer PR en geïntegreerde campagnes voor de Belgische markt.

Samsung, een van de grootste elektronicamerken wereldwijd, investeert voortdurend in nieuwe technologieën en innovaties om premium producten voor consumenten te ontwikkelen, maar ook om bij te dragen aan maatschappelijke vooruitgang. Om zijn communicatie-activiteiten naar een nieuw niveau te tillen, schreef het merk een uitgebreide bureaupitch uit voor vijf deelnemende agentschappen. Het communicatieteam ging op zoek naar een agentschap dat de merkreputatie van Samsung kan helpen versterken en zijn duurzaamheids-initiatieven meer in de kijker kan helpen zetten. Aandacht voor de noden van Gen Z waren daarbij een erg belangrijke parameter. Onze disruptieve aanpak bleek tijdens de pitch een perfecte match met deze ambities en het vernieuwende merk-DNA van Samsung.

Helena Wilmet, PR manager voor Samsung België: “We waren aangenaam verrast over de kwaliteit van alle ingediende dossiers. TBWA Reputation heeft echter de grootste indruk achtergelaten door te kiezen voor een geïntegreerde strategie die de verschillende business cases aan elkaar verbond. Het bureau tilde strategisch en creatief denken naar een nieuw niveau. Een bijkomende doorslaggevende factor was de aandacht voor impact & measurement.”

TBWA Reputation, dat sinds oktober wordt geleid door MD Peter Otten, is blij met de overwinning en het nieuwe partnerschap. Otten zegt daarover: “Geïntegreerde communicatiecampagnes staan garant voor een exponentiële impact op de merkreputatie van onze klanten. Dat is de kern van onze aanpak. TBWA Reputation kan daarvoor rekenen op de ijzersterke strategische en creatieve achterban van de groep. We zijn enthousiast dat we onze visie kunnen toepassen op een toonaangevend merk als Samsung. Dit is de start van een sterk partnerschap.”

Contacteer ons
Anneleen Coppens
Anneleen Coppens
Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium