Solidarité Grands Froids en TBWA lanceren de 'Homeless Webshop', een site op zoek naar onderdak op andere websites

Om de Brusselse daklozen deze winter opnieuw te steunen, lanceren Solidarité Grands Froids en TBWA een originele campagne: een webshop die - net als een dakloze - geen vast adres heeft, en dus op zoek gaat naar onderdak op andere websites. Op de webshop kun je heel concrete spullen kopen voor daklozen, gaande van een tandenborstel tot een doktersbezoek of mobiele telefoon. De website krijgt reeds onderdak bij Touring, Kyalin, Denys Research Consultants, Sanoma, Het Laatste Nieuws, La Libre Belgique, Mozzeno, Solanas, alsook bij TBWA Belgium en hopelijk nog bij vele andere.

Elk jaar opnieuw blijft er een groep mensen letterlijk in de kou staan: in 2016 waren er meer dan 6.000 mensen dakloos in Brussel, waarvan meer dan 700 kinderen. Hulporganisatie Solidarité Grands Froids lanceert daarom voor de 2de keer een grote digitale campagne om geld in te zamelen. “Door mensen te laten doneren voor heel concrete zaken zoals een tandenborstel of een warme jas, willen we de barre omstandigheden in onze hoofdstad in de kijker zetten,” zegt Cynthia Simpson, voorzitster van Solidarité Grands Froids.

Wie de 'Homeless Webshop' wil bezoeken en iets wil kopen, kan al terecht op de websites van Touring, Mozzeno en TBWA Belgium. Op de Facebook pagina van Solidarité Grands Froids kan je volgen wie er op dit moment onderdak geeft aan de site. Wie zelf de pagina onderdak wil geven, kan de juiste bestanden aanvragen via valerie.demeure@tbwa.be.

Het is niet de eerste keer dat Solidarité Grands Froids uitpakt met een opvallende campagne. Vorige winter lanceerden ze #notfairbnb, een parodie op Airbnb, waar je een overnachting kon boeken op straat. Ook die actie kon op heel wat aandacht rekenen.

Contacteer ons
Valerie Demeure TBWA Belgium
Valerie Demeure TBWA Belgium
Over TBWA GROUP

TBWA\Belgium is and has been a top-3 ranked agency for the last decade, and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA Belgium has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\Belgium is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CRM, media, digital, design, PR, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer the client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\Belgium is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA\Belgium was elected Agency of the Year 3 times in the last decade and digital Agency of the Year 5 times in the last 6 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwagroup.be

TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels