Solidarité Grands Froids en TBWA lanceren de 'Homeless Webshop', een site op zoek naar onderdak op andere websites

Om de Brusselse daklozen deze winter opnieuw te steunen, lanceren Solidarité Grands Froids en TBWA een originele campagne: een webshop die - net als een dakloze - geen vast adres heeft, en dus op zoek gaat naar onderdak op andere websites. Op de webshop kun je heel concrete spullen kopen voor daklozen, gaande van een tandenborstel tot een doktersbezoek of mobiele telefoon. De website krijgt reeds onderdak bij Touring, Kyalin, Denys Research Consultants, Sanoma, Het Laatste Nieuws, La Libre Belgique, Mozzeno, Solanas, alsook bij TBWA Belgium en hopelijk nog bij vele andere.

Elk jaar opnieuw blijft er een groep mensen letterlijk in de kou staan: in 2016 waren er meer dan 6.000 mensen dakloos in Brussel, waarvan meer dan 700 kinderen. Hulporganisatie Solidarité Grands Froids lanceert daarom voor de 2de keer een grote digitale campagne om geld in te zamelen. “Door mensen te laten doneren voor heel concrete zaken zoals een tandenborstel of een warme jas, willen we de barre omstandigheden in onze hoofdstad in de kijker zetten,” zegt Cynthia Simpson, voorzitster van Solidarité Grands Froids.

Wie de 'Homeless Webshop' wil bezoeken en iets wil kopen, kan al terecht op de websites van Touring, Mozzeno en TBWA Belgium. Op de Facebook pagina van Solidarité Grands Froids kan je volgen wie er op dit moment onderdak geeft aan de site. Wie zelf de pagina onderdak wil geven, kan de juiste bestanden aanvragen via valerie.demeure@tbwa.be.

Het is niet de eerste keer dat Solidarité Grands Froids uitpakt met een opvallende campagne. Vorige winter lanceerden ze #notfairbnb, een parodie op Airbnb, waar je een overnachting kon boeken op straat. Ook die actie kon op heel wat aandacht rekenen.

Credits

DOCX - 158 Kb

Valerie Demeure

TBWA Belgium

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact