TBWA & KBC créent une suite à la mini-sitcom de la famille « Sentjes »

Aujourd’hui, KBC propose une série d’applications faciles d’utilisation en matière de paiements en ligne. Ainsi, KBC a récemment introduit KBC-Touch : une manière innovante pour gérer ses opérations de banque et d’assurance en ligne. Mais l’histoire ne s’arrête pas là…

Depuis peu, il est également possible de payer, rapidement et en toute sécurité, ses achats sur Internet avec son smartphone via l’application KBC-Mobile banking ou avec sa tablette via KBC-Touch. Et tout ceci sans carte ni lecteur de carte ! Les paiements quotidiens deviennent ainsi un vrai jeu d’enfant.

Pour illustrer ces innovations, TBWA a créé une nouvelle série d’épisodes comiques de la famille « Sentjes ». Une suite donc à la mini-sitcom qui retrace les expériences KBC-Touch et Mobile Banking de la famille « Sentjes ». Les deux épisodes seront diffusés à la TV ainsi que des billboards de 5 secondes. Les spots radios mettront, à nouveau, en avant la facilité d’utilisation. La campagne débute le 1er juin. Pour plus d’informations ou pour découvrir toutes les applications de KBC, rendez-vous sur www.kbc.be/fluitjevaneencent

- TV 2 x 30"

- radio 3 X 25”

- digitale campagne

Communiqué de presse

DOCX - 153 Kb

Geert Potargent

TBWA

Recevez des mises à jour par e-mail

En cliquant sur « S'abonner », je confirme avoir lu et accepté la Politique de confidentialité.

À propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

Contact