TBWA & Lipton Ice Tea lanceren 'Ice Tea Insurance' met rapper Ice-T

Zaventem, 13 juni 2025 – Lipton Ice Tea en creatieve bureau's TBWA\NEBOKO & TBWA\Belgium lanceerden de Ice Tea Insurance: een zomercampagne waarin consumenten een gratis Lipton Ice Tea kunnen claimen als ze op het terras een andere ijsthee geserveerd krijgen. Rapper en acteur Ice-T is het gezicht van de campagne. Met zijn iconische status als ‘the OG’ slaat hij de handen ineen met Lipton Ice Tea om te onderstrepen dat er maar één échte originele ijsthee is.

De campagne speelt in op een herkenbare horeca-ergernis: uit recent onderzoek van YouGov blijkt dat 44% van de horecabezoekers weleens een ander drankje krijgt dan verwacht. Meestal gaat het om een ander merk dan besteld. Vooral bij ijsthee is de merkverwachting hoog: 81% van de regelmatige ijstheebestellers gaat ervan uit dat ze Lipton Ice Tea krijgen.

“Wanneer je een ijsthee bestelt in de horeca, krijg je niet altijd een Lipton Ice Tea, waardoor soms teleurstelling ontstaat,” zegt Manon Lanckneus, Senior Brand Manager van Lipton Ice Tea Benelux. “Met deze actie willen we niet alleen terrasbezoekers helpen, maar ook het belang van merkvoorkeur onder de aandacht brengen bij de horeca in Nederland en België.”

TBWA\NEBOKO & TBWA\Belgium vertaalde dit inzicht naar een cultureel relevant concept dat de gevestigde positie van Lipton als dé Original Ice Tea benadrukt. De fictieve ‘verzekering’ biedt consumenten een luchtige oplossing voor hun teleurstelling én herinnert horeca en gasten eraan dat Lipton voor velen de standaard is.

De keuze voor Ice-T als gezicht van de campagne is geen toeval. Met zijn invloedrijke album O.G. Original Gangster uit 1991 en zijn status als pionier binnen de hiphopcultuur, belichaamt hij het begrip 'original'. Door hem te koppelen aan Lipton ontstaat een samenwerking waarin twee originals elkaar versterken.

“We bedachten de Ice Tea Insurance voor iedereen die geen originele Lipton Ice Tea krijgt,” zegt Darre van Dijk, Chief Creative Officer van TBWA\NEBOKO. “En wie kan dat beter uitleggen dan de andere originele Ice-T? We vroegen de legendarische rapper en acteur, en hij was direct enthousiast over het idee. Niet veel later stonden we op de set in Nederland met de OG uit de hiphopscene.”

Deze zomer wordt de campagne breed uitgerold via OLV, social media, OOH, influencers, horeca en diverse andere mediakanalen in Nederland en België. Terrasbezoekers die deze zomer een andere ijsthee geserveerd krijgen dan Lipton Ice Tea, kunnen via liptoniceteainsurance.be kijken hoe ze een gratis Lipton Ice Tea kunnen ontvangen ter compensatie.

 

 

 

Credits

Klant: Lipton Benelux

Bureau: TBWA\NEBOKO & TBWA\Belgium

Regisseur: Max Barden

Productie: Czar Amsterdam

Postprodcutie: EDITORS Amsterdam, Storm, MAKE Sound

 

 

Contacteer ons

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met