TBWA Antwerp démarre sur les chapeaux de roues avec MINI

Après compétition contre trois agences de premier plan, le tout nouveau bureau anversois vient de remporter le budget communication de la marque la plus iconique du marché automobile.

L’agence sortante TBWA Brussels passe ainsi le flambeau à sa filiale anversoise. "TBWA Antwerp nous a offert le même knowhow stratégique fort et la même créativité que le bureau bruxellois, mais la forme plus compacte combinée avec une nouvelle équipe toute fraîche nous donne plus de possibilités pour passer la vitesse plus rapidement dans ce marché automobile en pleine évolution.» déclare Wim Verbeurgt (Marketing Manager MINI Belux ).

"MINI est en même temps le plus gros client de TBWA Anvers." déclare Nicolas De Bauw (Managing Director TBWA Antwerp). «C’est une grande victoire pour nous. MINI est une merveilleuse marque qui existera déjà dans notre vitrine. Cela confirme également que le choix d’ouvrir une seconde filiale était une bonne chose ".

"Nous sommes particulièrement fiers de la confiance que MINI Belux nous a accordée. Nous annoncerons très prochainement d’autres clients ainsi que l'équipe qui constituera le bureau anversois ".

Communiqué de presse

DOCX - 142 Kb

Recevez des mises à jour par e-mail

En cliquant sur « S'abonner », je confirme avoir lu et accepté la Politique de confidentialité.

À propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

Contact