TBWA Antwerp en Joe geven hun hart voor George Michael

“Last Christmas, I gave you my heart”, zong George Michael bij Wham! Nooit eerder waren zijn woorden zo’n harde realiteit toen hij op Kerstdag overleed. TBWA Antwerp en radiozender Joe besloten om George Michael voor zijn fantastische muzikale carrière te eren en riepen Vlaanderen op om – letterlijk – je hart weg te geven na Kerstmis. “The very next day” dus.

“Net omdàt er ook een stuk van hem blijft voortleven. Hij was niet alleen veelbetekenend voor de muziek van de jaren ’80 en ’90. Hij heeft ook dikwijls de controverse opgezocht om een statement te maken. Voor zichzelf én voor anderen”, vertelt Joe-dj Alexandra Potvin. “Door ons hart de dag na Kerstmis weg te geven, brengen we een zelfde controversieel eerbetoon dat hopelijk ook anderen kan helpen.” Iedereen kon via de optie levensgebeurtenis op zijn of haar Facebookpagina beslissen om orgaandonor te worden. Wie meedeed aan de actie, kon daarbij een persoonlijke boodschap schrijven om George Michael te eren en te herdenken.

 

Contacteer ons
Nicolas De Bauw TBWA Antwerp
Nicolas De Bauw TBWA Antwerp
Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium