TBWA Antwerp monitort ontrouwe voetbalsupporters voor Napoleon Games

Toegegeven, een gelijkspel en twee keer winst in de oefenmatchen is op papier geen slecht resultaat. Maar met Italië in zicht en het Belgisch spelniveau in het achterhoofd beginnen de fans van de Duivels steeds meer te geloven in een overwinning met pizza dan in eentje met frieten.

Op de Nationale Overspelindex van Napoleon Games, een tool die real-time het gokgedrag van de Belgische voetbalsupporter omzet in statistieken, werd er gisterenavond immers massaal ingezet op de Squadra Azzura. Momenteel gelooft 54% van de Waalse supporters niet in een Belgische overwinning. En Vlaanderen is het daar voor 39% mee eens.

Alles is nog mogelijk, zegt het torenhoge voetbalcliché. Maar er zal toch een positieve kentering nodig zijn in ons rode elftal om hun supporters ietsje minder te doen overlopen.

Ontdek de realtime cijfers van het Belgische speelgedrag en andere statistieken op pronostiekem.be. Deze krijgt u er alvast nog gratis bij.

  • 88,02% denkt dat Thomas Müller topscorer wordt. 2,3% gokt op De Bruyne.
  • Italië gaat tegen de Belgen 3,4 keer scoren en krijgt er 1 tegen.
  • Toch gelooft 51% er nog in dat België het EK wint. 16% zet in op Duitsland.

www.pronostiekem.be

Persbericht

DOCX - 163 Kb

Print

PDF - 7.9 Mb

Web

JPG - 948 Kb

Thomas Vande Velde

TBWA Antwerp

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met