TBWA Antwerp monitort ontrouwe voetbalsupporters voor Napoleon Games

Toegegeven, een gelijkspel en twee keer winst in de oefenmatchen is op papier geen slecht resultaat. Maar met Italië in zicht en het Belgisch spelniveau in het achterhoofd beginnen de fans van de Duivels steeds meer te geloven in een overwinning met pizza dan in eentje met frieten.

Op de Nationale Overspelindex van Napoleon Games, een tool die real-time het gokgedrag van de Belgische voetbalsupporter omzet in statistieken, werd er gisterenavond immers massaal ingezet op de Squadra Azzura. Momenteel gelooft 54% van de Waalse supporters niet in een Belgische overwinning. En Vlaanderen is het daar voor 39% mee eens.

Alles is nog mogelijk, zegt het torenhoge voetbalcliché. Maar er zal toch een positieve kentering nodig zijn in ons rode elftal om hun supporters ietsje minder te doen overlopen.

Ontdek de realtime cijfers van het Belgische speelgedrag en andere statistieken op pronostiekem.be. Deze krijgt u er alvast nog gratis bij.

  • 88,02% denkt dat Thomas Müller topscorer wordt. 2,3% gokt op De Bruyne.
  • Italië gaat tegen de Belgen 3,4 keer scoren en krijgt er 1 tegen.
  • Toch gelooft 51% er nog in dat België het EK wint. 16% zet in op Duitsland.

www.pronostiekem.be

Contacteer ons
Thomas Vande Velde TBWA Antwerp
Thomas Vande Velde TBWA Antwerp
Over TBWA GROUP

TBWA\Belgium is and has been a top-3 ranked agency for the last decade, and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA Belgium has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\Belgium is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CRM, media, digital, design, PR, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer the client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\Belgium is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA\Belgium was elected Agency of the Year 3 times in the last decade and digital Agency of the Year 5 times in the last 6 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwagroup.be


TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels