TBWA breit een vervolg aan de Aardgas-saga ​

CONTEXT

Hernieuwbare energie, en meer bepaald zonne-energie, verleidt steeds meer en meer Belgen.

Geweldig allemaal, maar door het klimaat in ons land zijn we verplicht om een gecombineerd systeem te gebruiken om al onze energiebehoeften te garanderen. Hernieuwbare energie samen met traditionele energie. En de schoonste traditionele bron van energie, dat is aardgas.

De nieuwe Aardgas-film, gemaakt door TBWA, vertelt op een eigenzinnige manier hoe deze twee energiebronnen samen hand in hand gaan.

DE FILM

Deze nieuwe aflevering begint met het verschijnen van zonnestralen in een bos. Met slechts een hond als getuige, zien we hoe alles wat met de stralen in aanraking komt verandert in wol. De breiende zonnestralen lopen verder door een tuin, op een gevel tot op een dak met zonnepanelen. Binnenin het huis zien we hoe de energie wordt omgezet tot gezellige warmte wanneer er plots... een grote wolk de zon verduistert.

Na een korte aarzeling neemt het aardgas het werk van de zon over.

DE FEITEN:

  • De film is zowel in studio als buiten gedraaid..
  • Alles werd gerealiseerd in 'stop motion'. (eerst werd het breiwerk aangebracht om het daarna draadje naar draadje ter verwijderen, beeld per beeld.)
  • 2 maanden voorbereiding.
  • 4 dagen shooting. (dag en nacht)

 

Meer info over deze campagne?

Contacteer Jan Macken (CD) op 02/679.75.00

PB-TBWA-Aardgas---Credits.docx

DOCX - 140 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact