TBWA deelt de energie van ENGIE met jou.
11 juni 2024
ENGIE lanceert zijn nieuwe strategie voor België: #Energize2030. De lancering gaat gepaard met een communicatiecampagne gericht aan verschillende doelgroepen. Na een pers- en digitale campagne gericht aan opinieleiders, ontwierp TBWA een imagocampagne voor het grote publiek.
De prioriteiten van de strategie? Hernieuwbare energie, flexibiliteit en de klanten. TBWA vertaalde deze ambities in een sterke campagne rond verschillende thema's: windenergie, zonne-energie en innovatieve tools en diensten die klanten helpen hun energieverbruik onder controle te houden.
“ENGIE. Al onze energie gaat naar jou.”
De gekozen invalshoek is die van de gemoedsrust die alleen een marktleider kan bieden. ENGIE kapitaliseert hiermee op zijn sterke reputatie op de Belgische markt. Samen met TBWA en regisseur Shueti (Wenneker) creëerde ENGIE een reeks van korte tv-spotjes die je in één vloeiende beweging meenemen doorheen de flux van energie die jou dat kleine geluksmomentje bezorgen.
De kracht van de wind die je haren droog blaast? Wel, die komt ook van de windmolens van ENGIE. Het licht dat de boze dromen van je kind wegjaagt? Dat komt ook van ENGIE’s zonnepanelen. Deze visuele parallellen werden natuurlijk voor het concept getrokken. Groene energie is en blijft een mix van o.a. windenergie, zonne-energie én waterkracht.
Naast de focus op groene energie zijn er ook 2 spots die de handige energietools van ENGIE in de kijker zetten. Zo laad je thuis met het Drive-pack van ENGIE automatisch aan een goedkoop tarief. De Smart app helpt je dan weer om je energieverbruik en -kosten onder controle te houden. Zalig toch als besparen zo makkelijk wordt?
De campagne loopt op tv, in out of home en via digitale media.
Persbericht.docx
DOCX - 26 Kb
Credit list.docx
DOCX - 78 Kb