TBWA deelt de energie van ENGIE met jou.

ENGIE lanceert zijn nieuwe strategie voor België: #Energize2030. De lancering gaat gepaard met een communicatiecampagne gericht aan verschillende doelgroepen. Na een pers- en digitale campagne gericht aan opinieleiders, ontwierp TBWA een imagocampagne voor het grote publiek.

De prioriteiten van de strategie? Hernieuwbare energie, flexibiliteit en de klanten. TBWA vertaalde deze ambities in een sterke campagne rond verschillende thema's: windenergie, zonne-energie en innovatieve tools en diensten die klanten helpen hun energieverbruik onder controle te houden. ​

“ENGIE. Al onze energie gaat naar jou.”

De gekozen invalshoek is die van de gemoedsrust die alleen een marktleider kan bieden. ENGIE kapitaliseert hiermee op zijn sterke reputatie op de Belgische markt. Samen met TBWA en regisseur Shueti (Wenneker) creëerde ENGIE een reeks van korte tv-spotjes die je in één vloeiende beweging meenemen doorheen de flux van energie die jou dat kleine geluksmomentje bezorgen.

De kracht van de wind die je haren droog blaast? Wel, die komt ook van de windmolens van ENGIE. Het licht dat de boze dromen van je kind wegjaagt? Dat komt ook van ENGIE’s zonnepanelen. Deze visuele parallellen werden natuurlijk voor het concept getrokken. Groene energie is en blijft een mix van o.a. windenergie, zonne-energie én waterkracht.

Naast de focus op groene energie zijn er ook 2 spots die de handige energietools van ENGIE in de kijker zetten. Zo laad je thuis met het Drive-pack van ENGIE automatisch aan een goedkoop tarief. De Smart app helpt je dan weer om je energieverbruik en -kosten onder controle te houden. Zalig toch als besparen zo makkelijk wordt?

 

De campagne loopt op tv, in out of home en via digitale media.


Persbericht.docx

DOCX - 26 Kb

Credit list.docx

DOCX - 78 Kb

 

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact