TBWA DEMENAGE A ANVERS...

… en partie en tout cas. Ce 1er Janvier, l’agence Bruxelloise ouvrira une nouvelle filiale au ‘Vlaamse Kaai’ à Anvers. La gestion de l’agence sera entre les mains de Nicolas De Bauw (Managing Director) et Geert Verdonck (Creative Director), deux purs produits TBWA.

Aujourd’hui, TBWA\Brussels a atteint sa taille optimale’ - explique Kris Govaerts, CEO de TBWA Group – ‘Une taille qui nous permet une approche entièrement intégrée avec les meilleurs experts du pays et dans les différents domaines de la communication. Mais un groupe comme le nôtre doit continuer à être ambitieux. C’est pourquoi une proposition Anversoise nous semblait particulièrement intéressante’.

Une deuxième structure plus petite, plus attrayante pour les clients de taille moyenne et une implémentation géographique différente… devrait permettre à TBWA Group de servir un plus grand nombre de clients et avec la même vision’ - ajoute Nicolas De Bauw - ‘Nous ne serons pas concurrents, bien au contraire.’

Nous avons mis nos meilleurs éléments à la tête de ce projet. Des personnes qui respirent la culture de TBWA et la traduisent avec leur propre personnalité’, commente Bert Denis, Head of Strategy de TBWA Group. ‘En fonction de leurs affinités, de l’implémentation et de leur taille, nous définirons ensemble avec nos clients et prospects si une solution Bruxelloise ou Anversoise est la meilleure réponse à leurs besoins.’

TBWA\Antwerp démarrera avec quelques clients transférés de Bruxelles et certains Anversois de l’équipe bruxelloise. L’agence continuera à travailler au quotidien avec les autres “experts” de la famille TBWA tels que Two Men and a Horsehead (design), Pride (PR), Tequila (crm), Headline (content) et Magma (events).

TBWANTWERP-persbericht-FR-DEF.docx

DOCX - 465 Kb

Kris Govaerts

CEO TBWA Group Belgium , TBWA Group Belgium

Nicolas De Bauw

Managing Director TBWA Antwerp , TBWA Antwerp

Recevez des mises à jour par e-mail

En cliquant sur « S'abonner », je confirme avoir lu et accepté la Politique de confidentialité.

À propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

Contact