TBWA, Digibende en minister De Croo lanceren Campus Senior

De Digibende, het nieuwe jongerenproject van Telenet & TBWA, kreeg vandaag bezoek van de vice-premier en minister van Digitale Agenda Alexander De Croo. De minister kreeg er ineens een primeur, en lanceerde samen met de Digibende het nieuwste project: Campus Senior.

De minister kreeg er uitleg over de missie van de Digibende, die heel erg lijkt op die van hemzelf: aan heel Vlaanderen laten zien dat technologie het dagelijkse leven interessanter en plezanter maakt, voor iedereen.

En hij kreeg ook een primeur. De Digibende bedacht een nieuw project, Campus Senior. Dat project moet studenten, die op zoek zijn naar een rustige plek om te studeren, in contact brengen met senioren. Die hebben namelijk ruimte én tijd, en kunnen wat gezelschap wel gebruiken. In ruil geeft de student de senior een beetje digitale hulp. “Een schitterend idee,” waren de lovende woorden van de vice-eersteminister. Ze drukten dan ook samen op de blauwe knop, en lanceerden het project zo op de Facebook-pagina van Telenet.

Campus Senior is een nieuw project in een hele reeks ideeën van de Digibende. Zo toonden ze aan Vlaanderen hoe technologie de files lichter kan maken, ze maakten de Sint digitaal, organiseerden gezinnen en verbinden nu dus ook generaties. De Digibende zou normaal gezien 10 weken lang op pad gaan, maar, zo laten ze weten, “de Digibende blijft doorgaan,” om hun missie, die van minister De Croo én die van Telenet verder uit te dragen aan heel Vlaanderen.

Film Campus Senior

MP4 - 172 Mb

Persbericht

DOCX - 84 Kb

Jochen De Greef

TBWA

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met