TBWA doopt de Antwerpse Lage Emissiezone om tot Zero Emissiezone met de 100% elektrische Nissan LEAF

De Antwerpse Lage Emissiezone is een feit. Vanaf vandaag mogen zo’n 9.000 oude en vervuilende wagens de binnenstad niet meer zomaar in. Hét uitgelezen moment om ‘t Stad te laten kennismaken met hét emissievrije alternatief: de 100% elektrische Nissan LEAF. Want geen Stad aan de stroom zonder elektrische wagen.

’t Stad-guerrilla: een onderbord voor de nieuwe verkeersborden.

Om deze boodschap kracht bij te zetten, gaven we de gloednieuwe verkeersborden van de Lage Emissiezone in de nacht van 31 januari het gezelschap van een extra onderbord: drive electric with the Nissan LEAF for zero emission”, zegt copywriter Arnaud Bouclier. “Deze stunt moedigt Antwerpenaren vanaf dag 1 aan om elektrisch te rijden, en met de Nissan LEAF voluit voor Zero emissie te gaan”. Bovendien zorgen promoteams ervoor dat chauffeurs van afgekeurde wagens diezelfde boodschap ook in hun handen gestopt krijgen.

Ook online ontsnappen zero Antwerpenaren niet.

Met een hele resem Antwaarpse social posts op Facebook presenteert Nissan alle Antwerpenaars de Nissan LEAF: hét alternatief voor de Lage Emissiezone. Ook op de website van de Gazet van Antwerpen valt bovenaan de webpagina te lezen: giejn stad on de stroewm zongder ellentrik. En nu maar hopen dat alle inwoners niet zeggen: met heel Antwerpen, maar niet met mij.

Meer weten over de 100% elektrische Nissan LEAF

Persbericht

DOCX - 124 Kb

Social Video 1

MP4 - 3.0 Mb

Social Video 2

MP4 - 2.9 Mb

Social Video 3

MP4 - 3.1 Mb

Social Video 4

MP4 - 3.0 Mb

Jonas Moors

TBWA

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met