TBWA en De Nationale Loterij brengen eerbetoon aan moedige Flandrien met ‘De Grote Prijs Stig Broeckx’ tijdens de Ronde Van Vlaanderen

De Ronde Van Vlaanderen kent dit jaar een bijzondere toevoeging aan haar parcours. TBWA en De Nationale Loterij lanceren het initiatief om voor het eerst in de geschiedenis van De Ronde een ‘koers in de koers’ te rijden. Deze samenwerking met Flanders Classics is bedoeld als eerbetoon aan Stig Broeckx, die al bijna drie jaar keihard revalideert. Het prijzengeld van deze unieke Grote Prijs gaat naar het goede doel.

De lijdensweg van Stig Broeckx is intussen bekend. Na een horrorcrash in 2016 belandt de ‘sympathiekste jongen van het peloton’ in een diepe coma. ‘Vegetatief,’ was het harde verdict. Maar dat was zonder het karakter van Stig gerekend. De ‘Flandrien’ begint met een ongezien doorzettingsvermogen, moed en optimisme aan de moeilijkste race van zijn leven. Drie jaar later timmert Stig nog steeds aan de weg terug. Met als strafste resultaat: een eerste fietstochtje met zijn familie. Een revalidatie die vele mensen aangreep. En de Nationale Loterij inspiratie gaf.

De Grote Prijs Stig Broeckx

Zondag 7 april begint het gevecht der Flandriens opnieuw. Tegen weer, wind en elkaar strijden ze om het podium van Vlaanderens Mooiste. Maar het grootste gevecht voor de fiets speelt zich dagelijks af in het revalidatiecentrum in Overpelt. Dat wil de Nationale Lotterij duidelijk maken met een gepast eerbetoon. ‘De Grote Prijs Stig Broeckx’ in samenwerking met Flanders Classics, wordt een wedstrijd in de wedstrijd. Van de Broektestraat tijdens de Ronde symbolisch omgetoverd tot de Broeckxstraat) in Kluisbergen tot op de top van de Oude Kwaremont zullen de renners strijden om de unieke eer. De winnaar van de Grote Prijs Stig Broeckx krijgt van de Nationale Loterij 5.000 euro die hij mag schenken aan een Belgisch goed doel van zijn keuze. De Nationale Loterij stelt ook aan Stig de som van 5.000 euro ter beschikking om te schenken aan een goed doel.  

“Een prachtig initiatief, waar ik echt dankbaar voor ben. Dit geeft mij de kans om iets terug te doen voor mijn revalidatiecentrum Revalidatie & MS Centrum Overpelt, een plek die zeer belangrijk is voor mij. Hun rol in mijn revalidatieproces is van onschatbare waarde geweest. Door De Grote prijs kan ik mijn dankbaarheid nu ook omzetten in iets tastbaars.”

Stig Broeckx

Inspiratie

De Grote Prijs is een eerbetoon aan Stig en alle andere mensen die hard aan het vechten zijn aan de weg terug. “Stigs verhaal kan anderen inspireren”, klinkt het in zijn entourage. “Zijn hoopvolle vooruitgang kan een toonbeeld zijn voor wie dagelijks moet revalideren. Stig wil een steun zijn voor mensen die hetzelfde meemaken. Van heel ver terug komen is mogelijk met hard werk, focus en veel motivatie. Die boodschap wil Stig aan de buitenwereld vertellen. Om zo een verschil te maken in de levens van patiënten en hun families.”

Engagement

De Nationale Loterij kadert dit project in haar maatschappelijk engagement. “Dankzij onze spelers kunnen we investeren in tal van maatschappelijke projecten met een humanitair, sociaal, sportief, cultureel doel”, klinkt het volgens Joke Vermoere (Brand & Corporate Communication Manager). “Deze actie past perfect bij de visie van de Nationale Loterij. Het leek ons niet meer dan evident om iets terug te doen voor Stig. We zijn dan ook zeer opgetogen dat Flanders Classics mee de schouders onder dit initiatief wil zetten”.

Persbericht

DOCX - 78 Kb

Credits

DOCX - 77 Kb

Joke Vermoere

De Nationale Loterij

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met