TBWA en Dokters van de Wereld halen realiteit en fictie door elkaar

Anno 2014 kijken we jammer genoeg nog amper op van armoede op straat. We lopen hulpbehoevenden vaak onbewust voorbij. Enkel als er films, boeken of toneelstukken over gemaakt worden, krijgen tragische verhalen onze aandacht.

Dit fenomeen namen TBWA en Dokters van de Wereld als uitgangspunt voor een nieuwe campagne om de gebrekkige toegang tot zorg bij kwetsbare groepen in België aan te kaarten.

We zien een vrouw op straat die dringend nood heeft aan medische hulp. Voorbijgangers passeren zonder op te kijken. Wanneer er een hele filmset rond haar wordt opgebouwd (camera’s, licht en de bekende regisseur Jan Verheyen), gebeurt er iets opmerkelijks. Mensen blijven stilstaan bij de vrouw, zijn nieuwsgierig en geïnteresseerd. Op het einde wordt volgende vraag gesteld: Waarom raakt de realiteit ons pas als ze wordt voorgesteld als fictie?

Met deze film willen TBWA en Dokters van de Wereld niet alleen steun zoeken maar ook het gezicht tonen van de duizenden kwetsbare mensen in België die geen toegang hebben tot medische hulp.

Bekijk hier de film en beluister de radiospots met regisseur Jan Verheyen, auteur Saskia De Coster en actrice Charlotte Vandermeersch.

PB---Dokters-van-de-Wereld-.docx

DOCX - 155 Kb

RAD-NL30s-Charlotte.mp3

MP3 - 1.1 Mb

RAD-NL30s-Saskia.mp3

MP3 - 1.1 Mb

RAD-NL30s-Verheyen.mp3

MP3 - 1.1 Mb

Isabel Broes

TBWA

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met