TBWA en Growfunding maken de borst nat voor POOL IS COOL

“Et moi, je veux nager. Encore une fois avec toi!”. In 2002 schreeuwde Arno zich met deze aanstekelijke klassieker een weg naar alle radiozenders. Dag op dag 20 jaar later maakt TBWA van dit nummer de basis van een grootse crowdfundingcampagne om openluchtzwemmen in Brussel permanent mogelijk te maken. 

Je Veux Nager moest van in het begin al een campagne worden die letterlijk en figuurlijk baadt in de Brusselse cultuur, maar het werd ook een eerbetoon aan de onlangs overleden legende Arno Hintjens, die zelf nog toestemming gaf om zijn nummer te gebruiken voor dit project in zijn stad. In een lanceringsvideo lipsyncen allerlei Brusseleirs dan ook uit volle borst op het stemgeluid van le plus beau voor openluchtzwemmen in hun stad.

De campagne wordt vooral leven ingeblazen door het auditieve luik. Het nummer begint namelijk aan een nieuwe tournée door de Brusselse muziekscène. TBWA en Growfunding schakelden een aantal Brusselse muzikanten in, van de indie band Splendeur tot acapellakoor Karavan, om hun eigen versie van Je Veux Nager op te nemen. Een medley van die covers is te horen in een unieke radiospot waarin Gorik Van Oudheusden, alias Zwangere Guy, het woord neemt.

Mediapartner Bruzz deelt verder dagelijks een cover van het nummer in zijn programma’s. Elke Brusselse muzikant of band die de campagne verder wil ondersteunen, mag het nummer volledig rechtenvrij gebruiken en delen gedurende de hele crowdfunding-periode.

“Het is mooi om te horen hoe de klassieker van Arno opnieuw tot leven komt in alle klankkleuren die Brussel rijk is. Van Matonge tot Anderlecht, alle culturen brengen een ode aan Je Veux Nager, en zo ook aan stadslegende Arno zelf, op hun eigen manier,” aldus Frederik Lamote, algemeen directeur bij Growfunding.

Het anthem is nog maar de start van een heuse beweging in Brussel. De hoofdstad wordt helemaal ondergedompeld in de verfrissende wereld van Je Veux Nager. Het unieke logo verschijnt aan bushaltes en op affiches in het straatbeeld, maar evengoed op unieke handdoeken of zwemoutfits.

Je Veux Nager is niet de eerste samenwerking tussen TBWA en Growfunding, die vorig jaar met ZUUR de handen in elkaar sloegen voor de Brusselse cafés. ‘Het is mooi dat we na ZUUR opnieuw een campagne kunnen uitrollen die in het belang van onze hoofdstad staat. Je Veux Nager ijvert niet enkel voor openluchtzwemmen, maar toont Brussel ook in al haar diversiteit,’ aldus Thomas Driesen, creatief directeur bij TBWA.

 

Doneren voor het openluchtzwembad in Brussel kan nog tot 10 juli via growfunding.be/pooliscool.

 

 

Radio

MP3 - 940 Kb

Persbericht

DOCX - 78 Kb

Credits

DOCX - 78 Kb

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met