TBWA en Growfunding maken de borst nat voor POOL IS COOL
20 mei 2022
“Et moi, je veux nager. Encore une fois avec toi!”. In 2002 schreeuwde Arno zich met deze aanstekelijke klassieker een weg naar alle radiozenders. Dag op dag 20 jaar later maakt TBWA van dit nummer de basis van een grootse crowdfundingcampagne om openluchtzwemmen in Brussel permanent mogelijk te maken.
Je Veux Nager moest van in het begin al een campagne worden die letterlijk en figuurlijk baadt in de Brusselse cultuur, maar het werd ook een eerbetoon aan de onlangs overleden legende Arno Hintjens, die zelf nog toestemming gaf om zijn nummer te gebruiken voor dit project in zijn stad. In een lanceringsvideo lipsyncen allerlei Brusseleirs dan ook uit volle borst op het stemgeluid van le plus beau voor openluchtzwemmen in hun stad.
De campagne wordt vooral leven ingeblazen door het auditieve luik. Het nummer begint namelijk aan een nieuwe tournée door de Brusselse muziekscène. TBWA en Growfunding schakelden een aantal Brusselse muzikanten in, van de indie band Splendeur tot acapellakoor Karavan, om hun eigen versie van Je Veux Nager op te nemen. Een medley van die covers is te horen in een unieke radiospot waarin Gorik Van Oudheusden, alias Zwangere Guy, het woord neemt.
Mediapartner Bruzz deelt verder dagelijks een cover van het nummer in zijn programma’s. Elke Brusselse muzikant of band die de campagne verder wil ondersteunen, mag het nummer volledig rechtenvrij gebruiken en delen gedurende de hele crowdfunding-periode.
“Het is mooi om te horen hoe de klassieker van Arno opnieuw tot leven komt in alle klankkleuren die Brussel rijk is. Van Matonge tot Anderlecht, alle culturen brengen een ode aan Je Veux Nager, en zo ook aan stadslegende Arno zelf, op hun eigen manier,” aldus Frederik Lamote, algemeen directeur bij Growfunding.
Het anthem is nog maar de start van een heuse beweging in Brussel. De hoofdstad wordt helemaal ondergedompeld in de verfrissende wereld van Je Veux Nager. Het unieke logo verschijnt aan bushaltes en op affiches in het straatbeeld, maar evengoed op unieke handdoeken of zwemoutfits.
Je Veux Nager is niet de eerste samenwerking tussen TBWA en Growfunding, die vorig jaar met ZUUR de handen in elkaar sloegen voor de Brusselse cafés. ‘Het is mooi dat we na ZUUR opnieuw een campagne kunnen uitrollen die in het belang van onze hoofdstad staat. Je Veux Nager ijvert niet enkel voor openluchtzwemmen, maar toont Brussel ook in al haar diversiteit,’ aldus Thomas Driesen, creatief directeur bij TBWA.
Doneren voor het openluchtzwembad in Brussel kan nog tot 10 juli via growfunding.be/pooliscool.
Radio
MP3 - 940 Kb
Persbericht
DOCX - 78 Kb
Credits
DOCX - 78 Kb