TBWA en het Belhaize Festival zetten lokaal in de spotlights

Delhaize viert z’n enorm lokaal assortiment door de producten te bezingen in een aantal lichtjes aangepaste Belgische hits.

Delhaize is de leider in lokaal: door de samenwerking met meer dan 1600 Belgische producenten en landbouwers is het sterker lokaal verankerd dan welke andere retailer dan ook. Zo goed als 70% van onze groenten, 80% van onze appelen en meer dan 90% van onze peren zijn Belgisch. Het doel is om steeds lekkere, gezonde en kwaliteitsvolle producten zo dichtbij als mogelijk en zo ver weg als nodig aan te kopen. Ook vlees, vis, melk, brood en bieren zijn grotendeels Belgisch.

Om dat lokale assortiment op een opvallende manier in de kijker te zetten, kiest TBWA opnieuw voor een creatief concept dat cultureel verankerd is, zoals vorig jaar, toen Belhaize inspeelde op de verkiezingen.

Dit jaar heeft TBWA gekozen voor het culturele moment van de festivals en optredens. De timing zit alvast helemaal goed: het Eurovisiesongfestival staat voor de deur en de festivalzomer komt eraan.

Isabel Broes, Campaign & Operations Director bij Delhaize Belgium: “Delhaize producten maken deel uit van het dagelijks leven van zoveel Belgen. En bij vorige campagnes hebben we gemerkt dat onze communicatie veel beter binnen komt bij mensen als we onze producten in onze cultuur plaatsen, als we ze linken aan andere dingen die hen heel erg bezighouden in hun leven. Ze vinden het leuker, het valt hen meer op, het klinkt anders dan bij onze concurrenten, en het maakt van de campagne vaak een conversation starter. Daarom hebben we hier voor deze muziekaanpak gekozen.”

Het hart van de campagne zit in een reeks OOH-posters met headlines die lokale producten verwerken in herkenbare songs die je bijna automatisch aan het zingen zetten. Ook radio, TV en digital worden ingeschakeld. En in digitaal benaderen we onze hits op een interactieve manier met een karaoke-aanpak en organiseert Delhaize een wedstrijd waarvoor je je eigen favoriete lokale hit kunt insturen. Al dit muzikale enthousiasme wordt uiteraard ondersteund door sterke promo’s.

 

De songs van het Belhaize Festival:

  • Liefde is een kaasspel
  • Van paprika tot in Amerika
  • Ik gril je, blijf bij me
  • J’aime j’aime l’andijvie
  • Oh slalala oh slalala c’est magnifique
  • Zeven anjers, zeven broden
  • Tomaat me nu toch niet alleen
  • Walk on wafels, just to be with you
  • Zoete zoete morgen, zoete dag
  • The best is yet to komkommer

CREDITS

 

Client

Aude Mayence

Isabel Broes

Jo Boone
Annelore Van Hove

 

Creative Team

Executive Creative Director: Kristof Janssens

Creative Director: Frank Marinus – Stijn Klaver – Chiara De Decker

Senior Copywriter: Chiara De Decker – Stefan Dias – Yannick Pringels – Wilfrid Morin

Senior Art Director: Stijn Klaver – Ymke Smets

Digital Creatives: Inge Bracke – Sarah Van Backlé – Tiffany Van Den Abeele – Geert Feytons

 

Account Team

Client Services Director: Marieke Michils

Account Director: Nathalie Thollebeek

Account Manager: Nina Troch

 

Strategy

Strategic Director: Dorien Mathijssen

Strategic Planner: Stéphanie Van Geit

Connection Strategist: Stéphanie Van Geit

 

Design

Motion Designer: Maarten Vranken

 

Production

Clearances songs: Mieke Vandewalle / Raf Cyran

Producer: Elien De Brouwer

 

Post-production

Post-production company: MAKE

Post-producer: Pia Decabooter

Online Editor: Guillian Dupont

Sound Engineer: Gwenn Nicolaij / Nicolas Van Ruysevelt / Jan Pollet

 

Digital Production

Digital Production Agency: MAKE

Project Manager: Stijn Punie

Creative Developer: Annelies Eskens / Matthias Deruddere

 

Studio

Studio company: MAKE

DTP: Marianne Gualtieri / Léa Leborgne

 

Events

Event Producer: Anne-Sophie Spruyt

 

Print production

Michel Prairial

 

Media

Media Agency: MindShare

Media Planner: Maxime Dubois

Digital Planner: Lise Frand

Contacteer ons

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met