TBWA en het Belhaize Festival zetten lokaal in de spotlights
Delhaize viert z’n enorm lokaal assortiment door de producten te bezingen in een aantal lichtjes aangepaste Belgische hits.
16 mei 2025

Delhaize is de leider in lokaal: door de samenwerking met meer dan 1600 Belgische producenten en landbouwers is het sterker lokaal verankerd dan welke andere retailer dan ook. Zo goed als 70% van onze groenten, 80% van onze appelen en meer dan 90% van onze peren zijn Belgisch. Het doel is om steeds lekkere, gezonde en kwaliteitsvolle producten zo dichtbij als mogelijk en zo ver weg als nodig aan te kopen. Ook vlees, vis, melk, brood en bieren zijn grotendeels Belgisch.
Om dat lokale assortiment op een opvallende manier in de kijker te zetten, kiest TBWA opnieuw voor een creatief concept dat cultureel verankerd is, zoals vorig jaar, toen Belhaize inspeelde op de verkiezingen.
Dit jaar heeft TBWA gekozen voor het culturele moment van de festivals en optredens. De timing zit alvast helemaal goed: het Eurovisiesongfestival staat voor de deur en de festivalzomer komt eraan.
Isabel Broes, Campaign & Operations Director bij Delhaize Belgium: “Delhaize producten maken deel uit van het dagelijks leven van zoveel Belgen. En bij vorige campagnes hebben we gemerkt dat onze communicatie veel beter binnen komt bij mensen als we onze producten in onze cultuur plaatsen, als we ze linken aan andere dingen die hen heel erg bezighouden in hun leven. Ze vinden het leuker, het valt hen meer op, het klinkt anders dan bij onze concurrenten, en het maakt van de campagne vaak een conversation starter. Daarom hebben we hier voor deze muziekaanpak gekozen.”
Het hart van de campagne zit in een reeks OOH-posters met headlines die lokale producten verwerken in herkenbare songs die je bijna automatisch aan het zingen zetten. Ook radio, TV en digital worden ingeschakeld. En in digitaal benaderen we onze hits op een interactieve manier met een karaoke-aanpak en organiseert Delhaize een wedstrijd waarvoor je je eigen favoriete lokale hit kunt insturen. Al dit muzikale enthousiasme wordt uiteraard ondersteund door sterke promo’s.
De songs van het Belhaize Festival:
- Liefde is een kaasspel
- Van paprika tot in Amerika
- Ik gril je, blijf bij me
- J’aime j’aime l’andijvie
- Oh slalala oh slalala c’est magnifique
- Zeven anjers, zeven broden
- Tomaat me nu toch niet alleen
- Walk on wafels, just to be with you
- Zoete zoete morgen, zoete dag
- The best is yet to komkommer

CREDITS
Client
Aude Mayence
Isabel Broes
Jo Boone
Annelore Van Hove
Creative Team
Executive Creative Director: Kristof Janssens
Creative Director: Frank Marinus – Stijn Klaver – Chiara De Decker
Senior Copywriter: Chiara De Decker – Stefan Dias – Yannick Pringels – Wilfrid Morin
Senior Art Director: Stijn Klaver – Ymke Smets
Digital Creatives: Inge Bracke – Sarah Van Backlé – Tiffany Van Den Abeele – Geert Feytons
Account Team
Client Services Director: Marieke Michils
Account Director: Nathalie Thollebeek
Account Manager: Nina Troch
Strategy
Strategic Director: Dorien Mathijssen
Strategic Planner: Stéphanie Van Geit
Connection Strategist: Stéphanie Van Geit
Design
Motion Designer: Maarten Vranken
Production
Clearances songs: Mieke Vandewalle / Raf Cyran
Producer: Elien De Brouwer
Post-production
Post-production company: MAKE
Post-producer: Pia Decabooter
Online Editor: Guillian Dupont
Sound Engineer: Gwenn Nicolaij / Nicolas Van Ruysevelt / Jan Pollet
Digital Production
Digital Production Agency: MAKE
Project Manager: Stijn Punie
Creative Developer: Annelies Eskens / Matthias Deruddere
Studio
Studio company: MAKE
DTP: Marianne Gualtieri / Léa Leborgne
Events
Event Producer: Anne-Sophie Spruyt
Print production
Michel Prairial
Media
Media Agency: MindShare
Media Planner: Maxime Dubois
Digital Planner: Lise Frand