TBWA en Het Laatste Nieuws wikken en wegen met brandend actuele imagocampagne

Met een dagelijks bereik van meer dan 2,2 miljoen lezers is Het Laatste Nieuws ontegensprekelijk de grootste krant van het land. En dat brengt een verpletterende verantwoordelijkheid met zich mee. Van de keuze van de kop tot het kiezen van een foto. Elke journalistieke beslissing bepaalt hoe heel Vlaanderen het nieuws leest, deelt en interpreteert. Gelukkig hebben ze bij Het Laatste Nieuws een team van 300 journalisten en specialisten die elke dag wikken en wegen. 

Dat is ook het sterk statement achter de nieuwe campagne van TBWA. In print, radio, bannering en een reeks films in een regie van Lieven Van Baelen duiken we telkens in het nieuws en het hoofd van de journalist. Van vrouwenvoetbal tot homofoob geweld. De onderwerpen zijn brandend actueel. Dat het niet zomaar een imagocampagne is maar een filosofie waar de hele redactie achter staat ontdek je ook op het online platform hln.be/wikkenenwegen. Hier geeft hoofdredacteur Dimitri Antonissen extra duiding en ontdek je de verschillende visies en opiniestukken van bekende HLN-journalisten zoals Jan Seghers en Nadine Van Der Linden. De campagne is de kick-off van een breed merkplatform dat ongetwijfeld meegroeit met het laatste nieuws.

Contacteer ons
Anouk van der Wallen TBWA
Anouk van der Wallen TBWA
Over TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium