TBWA en Het Laatste Nieuws wikken en wegen met brandend actuele imagocampagne
17 januari 2020
Met een dagelijks bereik van meer dan 2,2 miljoen lezers is Het Laatste Nieuws ontegensprekelijk de grootste krant van het land. En dat brengt een verpletterende verantwoordelijkheid met zich mee. Van de keuze van de kop tot het kiezen van een foto. Elke journalistieke beslissing bepaalt hoe heel Vlaanderen het nieuws leest, deelt en interpreteert. Gelukkig hebben ze bij Het Laatste Nieuws een team van 300 journalisten en specialisten die elke dag wikken en wegen.
Dat is ook het sterk statement achter de nieuwe campagne van TBWA. In print, radio, bannering en een reeks films in een regie van Lieven Van Baelen duiken we telkens in het nieuws en het hoofd van de journalist. Van vrouwenvoetbal tot homofoob geweld. De onderwerpen zijn brandend actueel. Dat het niet zomaar een imagocampagne is maar een filosofie waar de hele redactie achter staat ontdek je ook op het online platform hln.be/wikkenenwegen. Hier geeft hoofdredacteur Dimitri Antonissen extra duiding en ontdek je de verschillende visies en opiniestukken van bekende HLN-journalisten zoals Jan Seghers en Nadine Van Der Linden. De campagne is de kick-off van een breed merkplatform dat ongetwijfeld meegroeit met het laatste nieuws.