TBWA en Het Laatste Nieuws wikken en wegen met brandend actuele imagocampagne

Met een dagelijks bereik van meer dan 2,2 miljoen lezers is Het Laatste Nieuws ontegensprekelijk de grootste krant van het land. En dat brengt een verpletterende verantwoordelijkheid met zich mee. Van de keuze van de kop tot het kiezen van een foto. Elke journalistieke beslissing bepaalt hoe heel Vlaanderen het nieuws leest, deelt en interpreteert. Gelukkig hebben ze bij Het Laatste Nieuws een team van 300 journalisten en specialisten die elke dag wikken en wegen. 

Dat is ook het sterk statement achter de nieuwe campagne van TBWA. In print, radio, bannering en een reeks films in een regie van Lieven Van Baelen duiken we telkens in het nieuws en het hoofd van de journalist. Van vrouwenvoetbal tot homofoob geweld. De onderwerpen zijn brandend actueel. Dat het niet zomaar een imagocampagne is maar een filosofie waar de hele redactie achter staat ontdek je ook op het online platform hln.be/wikkenenwegen. Hier geeft hoofdredacteur Dimitri Antonissen extra duiding en ontdek je de verschillende visies en opiniestukken van bekende HLN-journalisten zoals Jan Seghers en Nadine Van Der Linden. De campagne is de kick-off van een breed merkplatform dat ongetwijfeld meegroeit met het laatste nieuws.

Radiospot

MP3 - 1.0 Mb

Print wikken en wegen 1

PDF - 84 Kb

Print wikken en wegen 2

PDF - 74 Kb

Credits

DOCX - 78 Kb

Anouk van der Wallen

TBWA

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact