TBWA en KBC vinden elkaar op Vindr

Een aannemer die wat ruimte over heeft in z’n magazijn en een klerenwinkel die opslagruimte zoekt voor z’n webshop? Op het eerste zicht hebben ze weinig met elkaar te maken en toch zijn het 2 ondernemers die elkaar vooruit kunnen helpen. Hoog tijd om elkaar te vinden, zeggen TBWA en KBC met Vindr, de eerste online matchmaker voor ondernemers.

Ondernemen is een eenzaam beroep. Je moet heel wat beslissingen nemen, alles zelf uitzoeken en staat er vaak helemaal alleen voor. Een gevoel dat zowat elke ondernemer kent. Daarnaast is samenwerken voor kleinere bedrijven ook essentieel om te kunnen groeien, en kunnen ze gewoon nog heel wat van elkaar leren. Toch vinden ze elkaar niet gemakkelijk, zelf niet in de eigen regio.

Vindr, het nieuwe platform van KBC, wil daar verandering in brengen. “Voor een lokale bank als KBC is dit een logisch stap,” zegt Valerie Bracke. “Kleine ondernemingen vooruit helpen zit echt in ons DNA.” Een slim algoritme checkt of er interessante raakvlakken zijn en matcht ondernemers dan met mekaar. Om te kunnen chatten, van elkaar te leren, elkaar te inspireren... En misschien groeit er iets moois uit. Een nieuwe samenwerking, een nieuw product, of waarom niet, een nieuwe zaak.

Het platform wordt aangekondigd met een reeks online video’s. Daarin wordt 2 ondernemers op een slimme manier aan elkaar gekoppeld. Niet alleen met wat ze zeggen, maar ook visueel matchen ze perfect. Eén van die ondernemers is trouwens ex-wielrenner Niels Albert, en ook Wim Balieu van Balls & Glory vind je voortaan op Vindr. Daarnaast is er nog een uitgebreide campagne met radio, PR, social en online.

Persbericht

DOCX - 76 Kb

Credits

DOCX - 81 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met