TBWA en KBC vinden elkaar op Vindr

Een aannemer die wat ruimte over heeft in z’n magazijn en een klerenwinkel die opslagruimte zoekt voor z’n webshop? Op het eerste zicht hebben ze weinig met elkaar te maken en toch zijn het 2 ondernemers die elkaar vooruit kunnen helpen. Hoog tijd om elkaar te vinden, zeggen TBWA en KBC met Vindr, de eerste online matchmaker voor ondernemers.

Ondernemen is een eenzaam beroep. Je moet heel wat beslissingen nemen, alles zelf uitzoeken en staat er vaak helemaal alleen voor. Een gevoel dat zowat elke ondernemer kent. Daarnaast is samenwerken voor kleinere bedrijven ook essentieel om te kunnen groeien, en kunnen ze gewoon nog heel wat van elkaar leren. Toch vinden ze elkaar niet gemakkelijk, zelf niet in de eigen regio.

Vindr, het nieuwe platform van KBC, wil daar verandering in brengen. “Voor een lokale bank als KBC is dit een logisch stap,” zegt Valerie Bracke. “Kleine ondernemingen vooruit helpen zit echt in ons DNA.” Een slim algoritme checkt of er interessante raakvlakken zijn en matcht ondernemers dan met mekaar. Om te kunnen chatten, van elkaar te leren, elkaar te inspireren... En misschien groeit er iets moois uit. Een nieuwe samenwerking, een nieuw product, of waarom niet, een nieuwe zaak.

Het platform wordt aangekondigd met een reeks online video’s. Daarin wordt 2 ondernemers op een slimme manier aan elkaar gekoppeld. Niet alleen met wat ze zeggen, maar ook visueel matchen ze perfect. Eén van die ondernemers is trouwens ex-wielrenner Niels Albert, en ook Wim Balieu van Balls & Glory vind je voortaan op Vindr. Daarnaast is er nog een uitgebreide campagne met radio, PR, social en online.

Contacteer ons
Over TBWA GROUP

TBWA\Belgium is and has been a top-3 ranked agency for the last decade, and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA Belgium has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\Belgium is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CRM, media, digital, design, PR, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer the client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\Belgium is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA\Belgium was elected Agency of the Year 3 times in the last decade and digital Agency of the Year 5 times in the last 6 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwagroup.be


TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels