TBWA en Leefmilieu Brussel lanceren de Renolution!

In Brussel komt meer dan de helft van de broeikasgassen van het energieverbruik van gebouwen. Daarmee horen ze bij de meest energie-intensieve van Europa. Geen wonder, want een derde van die gebouwen is niet of nauwelijks geïsoleerd. En tegen het huidige tempo van renovaties haalt de hoofdstad nooit haar klimaatdoelstellingen. Daarom besloot Leefmilieu Brussel een groot renovatieprogramma te lanceren in samenwerking met andere Brusselse administraties: RENOLUTION. Door maatregelen beter op elkaar af te stemmen en de administratie te vereenvoudigen, wordt hiermee een nieuwe impuls gegeven aan regionale en duurzame renovaties. Deze RENOLUTION helpt Brussel niet alleen om de klimaatdoelstellingen te halen, ze zorgt meteen voor een beter wooncomfort voor vele Brusselaars.

Welk medium is beter geschikt om deze ingrijpende renovatiestrategie te introduceren dan de Brusselse gebouwen zelf? Dat is exact wat TBWA dacht. In samenwerking met MediaField en UM & Rapport werden drie strategisch gelegen gevels in de hoofdstad geselecteerd. Vervolgens gingen drie kunstenaars aan de slag om monumentale muurschilderingen te realiseren. De thema’s? De drie voornaamste argumenten om te renoveren: budget, comfort en isolatie.

Zo trotseerde de getalenteerde Brusselse kunstenaar Robin Renard 12 dagen lang het slechte weer. Het resultaat is een muurschildering van meer dan 30 meter hoog rond het thema "comfort", in de vorm van een kleurrijk paar pantoffels. Je kan ze bewonderen recht tegenover het Zuidstation.

De andere muurschilderingen zijn creaties van SuarezMurals en Matthew Dawn, de ene in Sint-Joost en de andere in de Nieuwstraat.

Je kan er niet naast kijken als je er passeert, maar ook in digitale media springen ze in het oog. Een gepaste aftrap van de grote omwenteling.

Leve de RENOLUTION!

Contacteer ons
Laure Swinnen
Laure Swinnen
Over TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium