TBWA en Leefmilieu Brussel lanceren de Renolution!

In Brussel komt meer dan de helft van de broeikasgassen van het energieverbruik van gebouwen. Daarmee horen ze bij de meest energie-intensieve van Europa. Geen wonder, want een derde van die gebouwen is niet of nauwelijks geïsoleerd. En tegen het huidige tempo van renovaties haalt de hoofdstad nooit haar klimaatdoelstellingen. Daarom besloot Leefmilieu Brussel een groot renovatieprogramma te lanceren in samenwerking met andere Brusselse administraties: RENOLUTION. Door maatregelen beter op elkaar af te stemmen en de administratie te vereenvoudigen, wordt hiermee een nieuwe impuls gegeven aan regionale en duurzame renovaties. Deze RENOLUTION helpt Brussel niet alleen om de klimaatdoelstellingen te halen, ze zorgt meteen voor een beter wooncomfort voor vele Brusselaars.

Welk medium is beter geschikt om deze ingrijpende renovatiestrategie te introduceren dan de Brusselse gebouwen zelf? Dat is exact wat TBWA dacht. In samenwerking met MediaField en UM & Rapport werden drie strategisch gelegen gevels in de hoofdstad geselecteerd. Vervolgens gingen drie kunstenaars aan de slag om monumentale muurschilderingen te realiseren. De thema’s? De drie voornaamste argumenten om te renoveren: budget, comfort en isolatie.

Zo trotseerde de getalenteerde Brusselse kunstenaar Robin Renard 12 dagen lang het slechte weer. Het resultaat is een muurschildering van meer dan 30 meter hoog rond het thema "comfort", in de vorm van een kleurrijk paar pantoffels. Je kan ze bewonderen recht tegenover het Zuidstation.

De andere muurschilderingen zijn creaties van SuarezMurals en Matthew Dawn, de ene in Sint-Joost en de andere in de Nieuwstraat.

Je kan er niet naast kijken als je er passeert, maar ook in digitale media springen ze in het oog. Een gepaste aftrap van de grote omwenteling.

Leve de RENOLUTION!

Credits

DOCX - 78 Kb

Persbericht

DOCX - 78 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact