TBWA en McDonald’s België kleuren Pride regenboogvlag in met verpakkingen

Afgelopen zaterdag, 18 mei 2019, stond Brussel opnieuw in het teken van de Belgian Pride, die dit jaar ruim 100.000 deelnemers en bezoekers trok.

McDonald’s België ontwierp speciaal voor de gelegenheid een nieuw design van de regenboogvlag, op basis van haar iconische verpakkingen. Big Mac, McNuggets, Veggie Deluxe, Royal-O-Fish en Royal Deluxe vormden samen de zes kleuren van de regenboog.

Athina Manirakiza van McDonald’s België: “Bij ons is iedereen welkom, ongeacht afkomst, leeftijd, seksuele voorkeur. Diversiteit is een realiteit van onze samenleving, inclusie een keuze. Dat is wat we met deze speciale regenboogvlag naar aanleiding van de Pride wilden benadrukken. Om de LGBTI+ community in België een hart onder de riem te steken.”

"We wilden benadrukken dat inclusie in het dna zit van McDonald’s, en niet alleen tijdens de Pride, maar alle dagen van het jaar. Voor ons was het gebruik van de iconische producten en hun verpakking een ideale manier om inclusie te vieren en mensen te laten zien waar McDonald’s voor staat", aldus creatief directeur Jeroen Bostoen van TBWABelgium.

De vlag werd verspreid via abribussen in Brusselse stations, window posters in het restaurant aan de Beurs en natuurlijk als échte vlag op de Pride zelf.

Credits

Campaign Title: Good moments for everyone
Creative Director: Jeroen Bostoen
Creative Team: Anke Verhaegen, Sofie Gilliams
Account team: Tom Eilers, Brit Verschuren
Design: Sébastien Bontemps
Client: McDonald’s - Athina Manirakiza

Contacteer ons
Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium