TBWA en McDonald’s België kleuren Pride regenboogvlag in met verpakkingen

Afgelopen zaterdag, 18 mei 2019, stond Brussel opnieuw in het teken van de Belgian Pride, die dit jaar ruim 100.000 deelnemers en bezoekers trok.

McDonald’s België ontwierp speciaal voor de gelegenheid een nieuw design van de regenboogvlag, op basis van haar iconische verpakkingen. Big Mac, McNuggets, Veggie Deluxe, Royal-O-Fish en Royal Deluxe vormden samen de zes kleuren van de regenboog.

Athina Manirakiza van McDonald’s België: “Bij ons is iedereen welkom, ongeacht afkomst, leeftijd, seksuele voorkeur. Diversiteit is een realiteit van onze samenleving, inclusie een keuze. Dat is wat we met deze speciale regenboogvlag naar aanleiding van de Pride wilden benadrukken. Om de LGBTI+ community in België een hart onder de riem te steken.”

"We wilden benadrukken dat inclusie in het dna zit van McDonald’s, en niet alleen tijdens de Pride, maar alle dagen van het jaar. Voor ons was het gebruik van de iconische producten en hun verpakking een ideale manier om inclusie te vieren en mensen te laten zien waar McDonald’s voor staat", aldus creatief directeur Jeroen Bostoen van TBWABelgium.

De vlag werd verspreid via abribussen in Brusselse stations, window posters in het restaurant aan de Beurs en natuurlijk als échte vlag op de Pride zelf.

Credits

Campaign Title: Good moments for everyone
Creative Director: Jeroen Bostoen
Creative Team: Anke Verhaegen, Sofie Gilliams
Account team: Tom Eilers, Brit Verschuren
Design: Sébastien Bontemps
Client: McDonald’s - Athina Manirakiza

Contacteer ons
Over TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium