TBWA en McDonald’s België kleuren Pride regenboogvlag in met verpakkingen
28 mei 2019
Afgelopen zaterdag, 18 mei 2019, stond Brussel opnieuw in het teken van de Belgian Pride, die dit jaar ruim 100.000 deelnemers en bezoekers trok.
McDonald’s België ontwierp speciaal voor de gelegenheid een nieuw design van de regenboogvlag, op basis van haar iconische verpakkingen. Big Mac, McNuggets, Veggie Deluxe, Royal-O-Fish en Royal Deluxe vormden samen de zes kleuren van de regenboog.
Athina Manirakiza van McDonald’s België: “Bij ons is iedereen welkom, ongeacht afkomst, leeftijd, seksuele voorkeur. Diversiteit is een realiteit van onze samenleving, inclusie een keuze. Dat is wat we met deze speciale regenboogvlag naar aanleiding van de Pride wilden benadrukken. Om de LGBTI+ community in België een hart onder de riem te steken.”
"We wilden benadrukken dat inclusie in het dna zit van McDonald’s, en niet alleen tijdens de Pride, maar alle dagen van het jaar. Voor ons was het gebruik van de iconische producten en hun verpakking een ideale manier om inclusie te vieren en mensen te laten zien waar McDonald’s voor staat", aldus creatief directeur Jeroen Bostoen van TBWABelgium.
De vlag werd verspreid via abribussen in Brusselse stations, window posters in het restaurant aan de Beurs en natuurlijk als échte vlag op de Pride zelf.
Credits
Campaign Title: Good moments for everyone
Creative Director: Jeroen Bostoen
Creative Team: Anke Verhaegen, Sofie Gilliams
Account team: Tom Eilers, Brit Verschuren
Design: Sébastien Bontemps
Client: McDonald’s - Athina Manirakiza