TBWA en McDonald’s WK-enquête: voor welke landen supporteren de Belgen?

We gaan collectief uit ons dak voor onze Rode Duivels, uiteraard, maar hoe zit het eigenlijk bij al die andere wereldbekermatchen? Een voetballiefhebber kiest bij elke wedstrijd wel partij voor een van de twee ploegen, en dat supportersgevoel capteert McDonald’s tijdens de komende wereldbeker in een nationale enquête: de McDo Fanvote.

McDonald’s is wereldwijd sponsor van de FIFA World Cup, en in België vertaalt zich dat in de McDo fanvote: een nationale supportersenquête die elke dag polst naar de voorkeur van de Belgen. Want het wereldkampioenschap voetbal trekt met z’n aparte sfeer én met de Belgische deelname een heel ruim publiek. En of het nu Chili-Australië is, of Italië-Costa Rica, als voetbalfan heb je altijd wel een favoriet. Daarom zoekt McDonald’s dit WK elke dag uit voor wie het voetbalhart van de Belgen klopt. Op voorwaarde dat onze nationale ploeg die avond niet speelt uiteraard, want dán is het vanzelfsprekend.

Olivier van den Bossche, Marketing Directeur bij McDonald’s België: “Met McDo Fanvote maken we een wereldwijde sponsordeal relevant voor de Belgische voetbalfan. Uiteraard zijn er ook in onze restaurants (tijdelijke) nieuwigheden te ontdekken zoals de Grand Big Mac of de FanBox (20 Nuggets om te delen) maar dit WK leek ons ideaal om op een inclusieve manier te peilen naar de passie en emoties die bij alle Belgen loskomen.”

McDofanvote.be

McDonald’s vraagt de Belgen een maand lang voor wie ze die avond supporteren via verschillende kanalen. Een WK-supporter verschijnt in televisiespots, online banners en kranten, en roept je telkens op om te stemmen voor je favoriete ploeg. De resultaten worden gepubliceerd in de Rio-krant van Het Nieuwsblad, in La Dernière Heure, en op McDofanvote.be.

“Random acts of kindness”

Tijdens de wereldbeker zal McDonald’s ook verschillende keren speciale “random acts of kindness” toekennen. Is een bepaalde ploeg bijzonder onfortuinlijk? Krijgen ze onterecht een penalty tegen in de laatste minuut, of verliezen ze met harde 5-0 cijfers? Om de supporters die voor die ploeg stemden te troosten, trakteert McDonald’s.

Contacteer ons
Over TBWA GROUP

TBWA\Belgium is and has been a top-3 ranked agency for the last decade, and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA Belgium has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\Belgium is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CRM, media, digital, design, PR, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer the client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\Belgium is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA\Belgium was elected Agency of the Year 3 times in the last decade and digital Agency of the Year 5 times in the last 6 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwagroup.be


TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels