TBWA en McDonald’s WK-enquête: voor welke landen supporteren de Belgen?

We gaan collectief uit ons dak voor onze Rode Duivels, uiteraard, maar hoe zit het eigenlijk bij al die andere wereldbekermatchen? Een voetballiefhebber kiest bij elke wedstrijd wel partij voor een van de twee ploegen, en dat supportersgevoel capteert McDonald’s tijdens de komende wereldbeker in een nationale enquête: de McDo Fanvote.

McDonald’s is wereldwijd sponsor van de FIFA World Cup, en in België vertaalt zich dat in de McDo fanvote: een nationale supportersenquête die elke dag polst naar de voorkeur van de Belgen. Want het wereldkampioenschap voetbal trekt met z’n aparte sfeer én met de Belgische deelname een heel ruim publiek. En of het nu Chili-Australië is, of Italië-Costa Rica, als voetbalfan heb je altijd wel een favoriet. Daarom zoekt McDonald’s dit WK elke dag uit voor wie het voetbalhart van de Belgen klopt. Op voorwaarde dat onze nationale ploeg die avond niet speelt uiteraard, want dán is het vanzelfsprekend.

Olivier van den Bossche, Marketing Directeur bij McDonald’s België: “Met McDo Fanvote maken we een wereldwijde sponsordeal relevant voor de Belgische voetbalfan. Uiteraard zijn er ook in onze restaurants (tijdelijke) nieuwigheden te ontdekken zoals de Grand Big Mac of de FanBox (20 Nuggets om te delen) maar dit WK leek ons ideaal om op een inclusieve manier te peilen naar de passie en emoties die bij alle Belgen loskomen.”

McDofanvote.be

McDonald’s vraagt de Belgen een maand lang voor wie ze die avond supporteren via verschillende kanalen. Een WK-supporter verschijnt in televisiespots, online banners en kranten, en roept je telkens op om te stemmen voor je favoriete ploeg. De resultaten worden gepubliceerd in de Rio-krant van Het Nieuwsblad, in La Dernière Heure, en op McDofanvote.be.

“Random acts of kindness”

Tijdens de wereldbeker zal McDonald’s ook verschillende keren speciale “random acts of kindness” toekennen. Is een bepaalde ploeg bijzonder onfortuinlijk? Krijgen ze onterecht een penalty tegen in de laatste minuut, of verliezen ze met harde 5-0 cijfers? Om de supporters die voor die ploeg stemden te troosten, trakteert McDonald’s.

PB-McDo-FIFA.docx

DOCX - 69 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact