TBWA en McDonald's® lanceren Missing Fries.

Een leeg pakje frieten, Missing Fries genaamd. Wie wil dat nu kopen? En toch lanceert McDonald’s® het met de hulp van TBWA. Meer nog: ze rekenen erop dat wij het vanaf 4 oktober massaal toevoegen aan onze McDo bestelling.

U raadt het al. Missing Fries is niet zomaar een leeg pakje frieten. Het staat symbool voor de steun die jij kan geven aan de vele kinderen die in het ziekenhuis moeten verblijven. Want met jouw bijdrage kan het Ronald McDonald Kinderfonds families een thuis geven op een boogscheut van het ziekenhuis. Een ware opluchting voor ouders als het ziekenhuis zich aan de andere kant van het land bevindt. En het beste medicijn voor de kinderen: samenzijn met hun familie. Altijd een geliefde in de buurt voor een kus, knuffel of verhaaltje voor het slapengaan.

Het Belgische Ronald McDonald Huis bevindt zich in Jette nabij het UZ Brussel. Het krijgt geen subsidies en is volledig afhankelijk van sponsors, donateurs en vrijwilligers. Iedere bijdrage telt. Dus, voeg jij vanaf 4 oktober ook een pakje Missing Fries toe aan je bestelling bij McDonald’s®?

De Missing Fries campagne loopt in alle McDo-restaurants en op social.

 

Story image

Persbericht TBWA_McDonald's_RMHC - Missing Fries_Press release_NL.docx - 85 KB Creditlist TBWA_McDonald's_RMHC Missing Fries_Credits.docx - 85 KB
Elien Onclinx Account Director, TBWA

 

Over TBWA GROUP

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA GROUP
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium