TBWA en McDonald's® lanceren Missing Fries.

Een leeg pakje frieten, Missing Fries genaamd. Wie wil dat nu kopen? En toch lanceert McDonald’s® het met de hulp van TBWA. Meer nog: ze rekenen erop dat wij het vanaf 4 oktober massaal toevoegen aan onze McDo bestelling.

U raadt het al. Missing Fries is niet zomaar een leeg pakje frieten. Het staat symbool voor de steun die jij kan geven aan de vele kinderen die in het ziekenhuis moeten verblijven. Want met jouw bijdrage kan het Ronald McDonald Kinderfonds families een thuis geven op een boogscheut van het ziekenhuis. Een ware opluchting voor ouders als het ziekenhuis zich aan de andere kant van het land bevindt. En het beste medicijn voor de kinderen: samenzijn met hun familie. Altijd een geliefde in de buurt voor een kus, knuffel of verhaaltje voor het slapengaan.

Het Belgische Ronald McDonald Huis bevindt zich in Jette nabij het UZ Brussel. Het krijgt geen subsidies en is volledig afhankelijk van sponsors, donateurs en vrijwilligers. Iedere bijdrage telt. Dus, voeg jij vanaf 4 oktober ook een pakje Missing Fries toe aan je bestelling bij McDonald’s®?

De Missing Fries campagne loopt in alle McDo-restaurants en op social.

 


Persbericht

DOCX - 85 Kb

Creditlist

DOCX - 85 Kb

Elien Onclinx

Account Director, TBWA

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact