TBWA en Nationale Loterij slaan de bal niet mis in nieuwe campagne voor CA$H

Voor de reeks krasbiljetten waarmee je een pak extra cash kan winnen maakte TBWA twee nieuwe tv- spots. De hoofdrolspelers proberen wat cash los te krijgen van hun ouders, maar ze krijgen niet het antwoord dat ze verwachtten.

De uitgepuurde spots die uitblinken in droge humor spelen zich af op een tennisveld en in een kledingwinkel.

Op het tennisveld vraagt een jongeman aan zijn vader om wat bij te leggen voor een nieuwe smartphone. Dat ziet zijn vader duidelijk niet zitten en hij heeft een wel heel impulsieve manier om het onderwerp te ontwijken.

In de kledingwinkel probeert een jonge vrouw wat geld los te krijgen bij haar moeder voor een kleedje. De moeder haar manier om daar onder uit te komen kan op zijn minst ‘absurd’ genoemd worden.

De conclusie ligt in beide spots voor de hand: ‘Want extra cash? Play Cash’.

Behalve op tv kan je de spots en afgeleiden ervan ook zien op YouTube, Instagram en Facebook.

Contacteer ons
Over TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium