TBWA en NISSAN trekken de aandacht op de Brussels Motor Show met 3D-innovatie

De Brussels Motor Show is een van de grootste autosalons van Europa, de vorige editie trok bijna 500.000 bezoekers naar de Heizel. Alle autofabrikanten proberen er de aandacht van bezoeker te trekken met grote stands, spectaculaire animaties en mooie wagens.

“Dit jaar wilden we een stap verder gaan. Omdat innovatie bij Nissan zo belangrijk is, wilden we de bezoekers op een innovatieve manier op onze stand uitnodigen”, zegt Remy Le Gall (Marketing Director Nissan BELUX). Het resultaat vind je nu terug op de stand van Nissan: een ongezien 3D billboard, het gevolg van een nauwe samenwerking tussen Nissan United Belgium en Nissan United AMIEO.

“We wilden verdergaan dan het eenvoudige idee van een aantrekkelijk 3D-scherm. We vonden het noodzakelijk om dat 3D-scherm ook op een originele, creatieve manier te gebruiken”, vullen Carl Harborg en Philippe Rachel, Executive Creative Directors van Nissan United AMIEO/TBWA Paris, aan.

“Een LED-screen van zowat 12 op 3 meter doet dienst als digitaal speelveld. Hierop zien we hoe EV-laadkabels een Nissan Qashqai, uitgerust met e-Power, trachten te vangen. Een klassieke achtervolgingsscène dus, maar dan met een twist. Het duurde 40 dagen om de animatie maken en 20 dagen om alle beelden te renderen”, aldus Steven Janssens (Creative Director Nissan United Belgium/ TBWA België).

“Het gaat niet om de mooie beelden, we wilden vooral tonen dat Nissan e-Power draait rond geëlektrificeerd rijden zonder de nood om op te laden. Dit was een erg boeiend project voor ons, we zijn erg benieuwd naar de reactie van het publiek”, besluit Lucia Chavez Paz (Marketing Communications Manager bij Nissan BELUX).

Het 3D billboard kan je bewonderen op de stand van Nissan, Paleis 7 op de Brussels Motor Show, van 13 tot en met 22 januari 2023.

 

 

Creditlist Creditlist.docx - 13 KB

 

 

Over TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium