TBWA en NISSAN trekken de aandacht op de Brussels Motor Show met 3D-innovatie

De Brussels Motor Show is een van de grootste autosalons van Europa, de vorige editie trok bijna 500.000 bezoekers naar de Heizel. Alle autofabrikanten proberen er de aandacht van bezoeker te trekken met grote stands, spectaculaire animaties en mooie wagens.

“Dit jaar wilden we een stap verder gaan. Omdat innovatie bij Nissan zo belangrijk is, wilden we de bezoekers op een innovatieve manier op onze stand uitnodigen”, zegt Remy Le Gall (Marketing Director Nissan BELUX). Het resultaat vind je nu terug op de stand van Nissan: een ongezien 3D billboard, het gevolg van een nauwe samenwerking tussen Nissan United Belgium en Nissan United AMIEO.

“We wilden verdergaan dan het eenvoudige idee van een aantrekkelijk 3D-scherm. We vonden het noodzakelijk om dat 3D-scherm ook op een originele, creatieve manier te gebruiken”, vullen Carl Harborg en Philippe Rachel, Executive Creative Directors van Nissan United AMIEO/TBWA Paris, aan.

“Een LED-screen van zowat 12 op 3 meter doet dienst als digitaal speelveld. Hierop zien we hoe EV-laadkabels een Nissan Qashqai, uitgerust met e-Power, trachten te vangen. Een klassieke achtervolgingsscène dus, maar dan met een twist. Het duurde 40 dagen om de animatie maken en 20 dagen om alle beelden te renderen”, aldus Steven Janssens (Creative Director Nissan United Belgium/ TBWA België).

“Het gaat niet om de mooie beelden, we wilden vooral tonen dat Nissan e-Power draait rond geëlektrificeerd rijden zonder de nood om op te laden. Dit was een erg boeiend project voor ons, we zijn erg benieuwd naar de reactie van het publiek”, besluit Lucia Chavez Paz (Marketing Communications Manager bij Nissan BELUX).

Het 3D billboard kan je bewonderen op de stand van Nissan, Paleis 7 op de Brussels Motor Show, van 13 tot en met 22 januari 2023.

 

 

Creditlist

DOCX - 13 Kb

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met