TBWA en Play Sports illustreren één seconde voetbal

Een standbeeld verdienen, een held worden, een raket lanceren... of je van veld vergissen. Het zijn een paar voorbeelden van wat er kan gebeuren in één seconde topvoetbal. En dat is véél meer dan voetbal alleen. Net daarom mag je ook van de play-offs geen seconde missen, zeggen TBWA en Play Sports.

De campagne bouwt verder op ‘Mis geen seconde’, en benadrukt wat er in amper 1 seconde allemaal kan gebeuren. Met z’n typische, humoristische tone-of-voice legt Play Sports letterlijk een laag bovenop de bestaande sportbeelden. Jeroen Bostoen, creatief directeur bij TBWA Belgium, legt uit: “We zijn vertrokken van enkele indrukwekkende, grappige of verrassende gebeurtenissen van het afgelopen seizoen. Die momenten hebben we vervolgens uitvergroot. We werkten hiervoor samen met productiehuis The Others uit Barcelona.”  Het resultaat ziet er geweldig uit, het zijn filmpjes waar je naar kan blijven kijken. Wij krijgen alvast zin in de play-offs.

***

CREDITS

Client : Telenet / Play Sports
Contacts : Lieselotte Van Aperen
Agency : TBWA
CD : Jeroen Bostoen
Creation : Olaf Meuleman & Greg van Buggenhout 
Account Team : Jochen De Greef & Max Fauconnier
Internal Production Company: TBWA MAKE
Production Company : The Others 

Jochen De Greef

TBWA

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact