TBWA en Play Sports laten reclamepanelen reageren op wedstrijdgebeurtenissen met historische clubmomenten

TBWA bedacht een primeur voor Play Sports. Tijdens AA Gent – Standard liet de zender de reclameboarding in de Ghelamco-arena live reageren op wedstrijdgebeurtenissen. Met straffe momenten uit de Gentse voetbalgeschiedenis wou Play Sports, fans en spelers inspireren tijdens de levensbelangrijke wedstrijd. Resultaat: een 2-1 overwinning.

Het werd een historische wedstrijd vrijdagavond voor AA Gent. De club versloeg Standard met een klinkende overwinning. Sportzender Play Sports hielp de club in hun race naar play off 1 geven met een opvallende stunt.

Fans en spelers kregen een primeur te zien: Play Sports liet de reclameborden langs het veld live inspelen op wat er tijdens de wedstrijd gebeurde. Zo werden er telkens iconische clubmomenten aangehaald op basis van live-acties. Een voorbeeld: toen AA Gent met 1-0 voorkwam, toonde de reclame-boarding beelden van een wedstrijd uit 2015. Toen werd Gent kampioen tegen Standard met 2-0.

Die dubbele score kwam er na een vrije trap. Het moment waarop de boarding dit liet verschijnen: “Vrije trap? Remember 24 november 2015. Toen scoorde Milicevic een beauty tegen Lyon. Krul hem nu ook maar binnen. Allez Buffalo!” Wat ook meteen gebeurde.

In totaal werden 25 live-boodschappen getoond tijdens de wedstrijd. De reclameborden - van het bedrijf Brightboard - zullen binnenkort ook navolging krijgen in andere stadions. De zender ziet het project als een mooi extraatje voor de fans in het stadion en thuis. Bedoeling is om fans te motiveren en alle fantastische momenten uit de geschiedenis van hun Club te laten herbeleven. Want zo wordt aangetoond dat in voetbal alles kan, met de geschiedenis als bewijs. De ideale opwarmer voor de Play Offs.

Contacteer ons
Over TBWA GROUP

TBWA\Belgium is and has been a top-3 ranked agency for the last decade, and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA Belgium has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\Belgium is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CRM, media, digital, design, PR, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer the client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\Belgium is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA\Belgium was elected Agency of the Year 3 times in the last decade and digital Agency of the Year 5 times in the last 6 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwagroup.be


TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels