TBWA en Play Sports laten reclamepanelen reageren op wedstrijdgebeurtenissen met historische clubmomenten

TBWA bedacht een primeur voor Play Sports. Tijdens AA Gent – Standard liet de zender de reclameboarding in de Ghelamco-arena live reageren op wedstrijdgebeurtenissen. Met straffe momenten uit de Gentse voetbalgeschiedenis wou Play Sports, fans en spelers inspireren tijdens de levensbelangrijke wedstrijd. Resultaat: een 2-1 overwinning.

Het werd een historische wedstrijd vrijdagavond voor AA Gent. De club versloeg Standard met een klinkende overwinning. Sportzender Play Sports hielp de club in hun race naar play off 1 geven met een opvallende stunt.

Fans en spelers kregen een primeur te zien: Play Sports liet de reclameborden langs het veld live inspelen op wat er tijdens de wedstrijd gebeurde. Zo werden er telkens iconische clubmomenten aangehaald op basis van live-acties. Een voorbeeld: toen AA Gent met 1-0 voorkwam, toonde de reclame-boarding beelden van een wedstrijd uit 2015. Toen werd Gent kampioen tegen Standard met 2-0.

Die dubbele score kwam er na een vrije trap. Het moment waarop de boarding dit liet verschijnen: “Vrije trap? Remember 24 november 2015. Toen scoorde Milicevic een beauty tegen Lyon. Krul hem nu ook maar binnen. Allez Buffalo!” Wat ook meteen gebeurde.

In totaal werden 25 live-boodschappen getoond tijdens de wedstrijd. De reclameborden - van het bedrijf Brightboard - zullen binnenkort ook navolging krijgen in andere stadions. De zender ziet het project als een mooi extraatje voor de fans in het stadion en thuis. Bedoeling is om fans te motiveren en alle fantastische momenten uit de geschiedenis van hun Club te laten herbeleven. Want zo wordt aangetoond dat in voetbal alles kan, met de geschiedenis als bewijs. De ideale opwarmer voor de Play Offs.

Persbericht

DOCX - 77 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact