TBWA en Play Sports verheffen sport tot genialiteit

TBWA creëerde een nieuwe campagne voor Play Sports rond ‘genialiteit’. De creatie combineert de typische heroïek van sport met een verrassend klassieke aanpak. Het nieuwe format werd al ingezet deze zomer en wordt nu uitgebreid met een 360° cross campagne.

Cyclocross dat is afzien, vallen en weer doorgaan. De sport is een ware streling voor het oog. Alleen draaien de meeste cyclo-campagnes vaak rond ambiance en modder. TBWA koos deze keer voor een iets subtielere aanpak. Met een speciale voorliefde voor klassieke muziek. In twee films en een reeks radiospotjes kregen de meest heroïsche momenten van vorig seizoen een poëtische bijklank. Zo springt de puurheid van cross visueel en grafisch van het tv-scherm en klinken de ‘luisterspelen’ atypisch in het radioblok. De campagne loopt heel het seizoen en er staat ook nog een activatie in de startblokken.

Radiospot - Telenet Play Sports - Willen winnen

MP3 - 1.1 Mb

Radiospot - Telenet Play Sports - Meegenieten

MP3 - 1.1 Mb

Radiospot - Telenet Play Sports - Zadel

MP3 - 1.1 Mb

Persbericht

DOCX - 75 Kb

Credits

DOCX - 77 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met