TBWA en Play Sports zetten genialiteit opnieuw aan het werk

Exact 4 maand geleden bracht een mysterieus virus een eind aan de voetbalcompetities in Europa. Een periode waarin ook alle Engelse voetbalsterren verplicht in lockdown gingen. Voetbalgoden werden plots doodnormale burgers: Leandro Trossard werd Lego-master. Kevin De Bruyne ging aan de slag als huisvader. Mourinho kreeg groene vingers. En Son keerde zelfs terug naar zijn thuisland om er zijn legerdienst op te nemen. Tijd om opnieuw aan de slag te gaan. Want genialiteit ziet er nog altijd beter uit op een voetbalveld.

Het voetbal in het Verenigd Koninkrijk ligt stil sinds 19 maart, maar de Britse overheid besliste om de voetbalcompetitie in juni te hervatten. Goed nieuws voor de fans. Want alle matchen zijn integraal te volgen op Play Sports.

TBWA bedacht daarom een nieuwe campagne die de lockdown op gepaste wijze afsluit. Het creatief concept omvat echte beelden van Engelse voetballers en trainers die zich tijdens de quarantaine van een andere kant lieten zien. En ja, de verveling sloeg ook bij hen toe. Zo werd Leandro Trossard plots Lego-master, met een prachtige Taj Mahal als proefstuk. José Mourinho ging aan de slag als hobbyboer. Sergio Aguero ging aan het gamen en Heung-Min Son? Die maakte dan weer van de nood een deugd en vervulde tijdens de coronacrisis zijn verplichte legerdienst in Zuid-Korea.

Play Sports vond het hoog tijd om genialiteit opnieuw aan het werk te zetten. De campagne bestaat uit video, bannering, radio en print. De langverwachte terugkeer van de Premier League is te zien vanaf woensdag 17 juni om 19 uur.

Contacteer ons
Over TBWA GROUP

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels