TBWA en Play Sports zetten genialiteit opnieuw aan het werk
19 juni 2020
Exact 4 maand geleden bracht een mysterieus virus een eind aan de voetbalcompetities in Europa. Een periode waarin ook alle Engelse voetbalsterren verplicht in lockdown gingen. Voetbalgoden werden plots doodnormale burgers: Leandro Trossard werd Lego-master. Kevin De Bruyne ging aan de slag als huisvader. Mourinho kreeg groene vingers. En Son keerde zelfs terug naar zijn thuisland om er zijn legerdienst op te nemen. Tijd om opnieuw aan de slag te gaan. Want genialiteit ziet er nog altijd beter uit op een voetbalveld.
Het voetbal in het Verenigd Koninkrijk ligt stil sinds 19 maart, maar de Britse overheid besliste om de voetbalcompetitie in juni te hervatten. Goed nieuws voor de fans. Want alle matchen zijn integraal te volgen op Play Sports.
TBWA bedacht daarom een nieuwe campagne die de lockdown op gepaste wijze afsluit. Het creatief concept omvat echte beelden van Engelse voetballers en trainers die zich tijdens de quarantaine van een andere kant lieten zien. En ja, de verveling sloeg ook bij hen toe. Zo werd Leandro Trossard plots Lego-master, met een prachtige Taj Mahal als proefstuk. José Mourinho ging aan de slag als hobbyboer. Sergio Aguero ging aan het gamen en Heung-Min Son? Die maakte dan weer van de nood een deugd en vervulde tijdens de coronacrisis zijn verplichte legerdienst in Zuid-Korea.
Play Sports vond het hoog tijd om genialiteit opnieuw aan het werk te zetten. De campagne bestaat uit video, bannering, radio en print. De langverwachte terugkeer van de Premier League is te zien vanaf woensdag 17 juni om 19 uur.