TBWA en Play Sports zetten genialiteit opnieuw aan het werk

Exact 4 maand geleden bracht een mysterieus virus een eind aan de voetbalcompetities in Europa. Een periode waarin ook alle Engelse voetbalsterren verplicht in lockdown gingen. Voetbalgoden werden plots doodnormale burgers: Leandro Trossard werd Lego-master. Kevin De Bruyne ging aan de slag als huisvader. Mourinho kreeg groene vingers. En Son keerde zelfs terug naar zijn thuisland om er zijn legerdienst op te nemen. Tijd om opnieuw aan de slag te gaan. Want genialiteit ziet er nog altijd beter uit op een voetbalveld.

Het voetbal in het Verenigd Koninkrijk ligt stil sinds 19 maart, maar de Britse overheid besliste om de voetbalcompetitie in juni te hervatten. Goed nieuws voor de fans. Want alle matchen zijn integraal te volgen op Play Sports.

TBWA bedacht daarom een nieuwe campagne die de lockdown op gepaste wijze afsluit. Het creatief concept omvat echte beelden van Engelse voetballers en trainers die zich tijdens de quarantaine van een andere kant lieten zien. En ja, de verveling sloeg ook bij hen toe. Zo werd Leandro Trossard plots Lego-master, met een prachtige Taj Mahal als proefstuk. José Mourinho ging aan de slag als hobbyboer. Sergio Aguero ging aan het gamen en Heung-Min Son? Die maakte dan weer van de nood een deugd en vervulde tijdens de coronacrisis zijn verplichte legerdienst in Zuid-Korea.

Play Sports vond het hoog tijd om genialiteit opnieuw aan het werk te zetten. De campagne bestaat uit video, bannering, radio en print. De langverwachte terugkeer van de Premier League is te zien vanaf woensdag 17 juni om 19 uur.

Persbericht + credits

DOCX - 14 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met