TBWA en Play Sports zorgen voor hevige discussies bij de start van het nieuwe voetbalseizoen.

De start van het nieuwe voetbalseizoen, dat voel je altijd een paar weken op voorhand aankomen. Fans schieten wakker op Facebook fanpagina’s. Sportjournalisten kruipen terug in hun pen. Voetbal wordt opnieuw hét gespreksonderwerp op café. En de discussies over het nieuwe seizoen beginnen overal op te laaien. Discussies die dit jaar groter dan ooit worden gemaakt in de nieuwe campagne van Play Sports.

 

Transfers, nieuwe trainers, nieuwe bestuurders, … Het zijn allemaal factoren die bijdragen aan de onrustige spanning die opborrelt bij de start van het nieuwe voetbalseizoen. Iedereen heeft een er een mening over, en verschillende meningen leiden tot heftige discussies.

Bij Play Sports wilden we fans extra warm maken voor het nieuwe seizoen, door die discussies serieus aan te wakkeren met quotes en stellingen die op zijn minst ‘spraakmakend’ genoemd kunnen woren.

“Union gaat van revelatie naar degradatie”, “De Hollanders maken The Great Old Groter dan ooit.”, “Kompany had the process. Mazzu heeft the results.” en een pak andere andere stellingen zijn overal in Vlaanderen te zien op straat, online en op tv. Telkens geflankeerd door de tekst ‘De discussie start hier. Wie gelijk krijgt, zie je op ​ Play Sports.’

In de opzwepende tv spots, gemaakt door Max Pauwels voor Caviar, zien we de stellingen op spectaculaire wijze opduiken in Antwerpen en Anderlecht en krijgen we meteen te horen wat de fans erover te zeggen hebben.

De stellingen lokten ook meteen reactie uit bij journalisten, analisten en op heel wat facebookpagina’s. Fans konden meteen reageren via posts op sociale kanalen en Instagram poll’s. En al die reacties deelden wij uiteraard opnieuw via onze kanalen wat zorgde voor … nog meer reacties en nog meer discussies.

En de discussie stopt natuurlijk niet na de start van het seizoen, maar wordt steeds groter hoe verder het seizoen vordert. Ook in volgende Play Sports campagnes die eraan komen.

De tv-spots en alle stellingen kan je hier ontdekken. Discussieer erover en ontdek wie gelijk krijgt op Play Sports.

 

Play Sports. Het gebeurt hier.

 

Persbericht

DOCX - 14 Kb

Credits

DOCX - 14 Kb

 

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met