TBWA en Solidarité Grands Froids stellen The Bench House voor op Batibouw

TBWA en Solidarité Grands Froids, een vzw die hulp biedt aan daklozen, strijken samen neer op Batibouw. Ze zetten er de spotlights op een urban living trend die in Brussel steeds meer voet aan wal krijgt: The Bench House. Een woontrend waarbij je slechts op 1m2 leeft: slaapkamer, living en eetkamer inbegrepen. Een woontrend die er geen zou mogen zijn, maar toch een realiteit is voor ruim 4000 daklozen in Brussel.

Je hebt het al begrepen. The Bench House is geen écht huis. Het staat symbool voor het straatleven van daklozen. Toch mocht het niet ontbreken op Batibouw, het salon van de woontrends. Want nu het aantal daklozen in 10 jaar tijd met 327% gestegen is, kunnen we helaas ook hier van een urban living trend spreken. Eentje die dringend onze aandacht verdient. Daarom ook de keuze voor Batibouw, dat na deze campagne ook eindelijk het salon wordt voor al wie géén dak boven zijn hoofd heeft.

Om te vermijden dat Batibouw-bezoekers de stand voor daklozen zomaar zouden voorbijlopen, koos TBWA ervoor om de stand er te laten uitzien zoals alle andere: mooi gedesigned met een slogan die je onmiddellijk aanspreekt ‘Home street home’. De optische illusie van een spotlight op de stadsbank zet The Bench House daarbij nog eens extra in de verf. Het verschil? Geen doorwinterde verkopers hier, wel daklozen die je te woord staan over hun erbarmelijke leefcondities.

De campagne duikt ook op in het straatbeeld. Zo hebben een aantal stadsbanken een gigantisch etiket gekregen waarop de bank wordt aangeprezen als een all-in woning van 1m2.

Tot slot heeft de organisatie ook dringend meer middelen nodig om daklozen een menswaardiger bestaan op straat te geven. Daarvoor lanceert de vzw ook een inzamelingsactie om donaties te werven. Deelnemen is gemakkelijk, want je moet enkel een QR-code scannen aan de Batibouw stand of een betaling uitvoeren via de website www.HomeStreetHome.be

Persbericht

DOCX - 76 Kb

Credits

DOCX - 80 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met