TBWA en Solidarité Grands Froids stellen The Bench House voor op Batibouw

TBWA en Solidarité Grands Froids, een vzw die hulp biedt aan daklozen, strijken samen neer op Batibouw. Ze zetten er de spotlights op een urban living trend die in Brussel steeds meer voet aan wal krijgt: The Bench House. Een woontrend waarbij je slechts op 1m2 leeft: slaapkamer, living en eetkamer inbegrepen. Een woontrend die er geen zou mogen zijn, maar toch een realiteit is voor ruim 4000 daklozen in Brussel.

Je hebt het al begrepen. The Bench House is geen écht huis. Het staat symbool voor het straatleven van daklozen. Toch mocht het niet ontbreken op Batibouw, het salon van de woontrends. Want nu het aantal daklozen in 10 jaar tijd met 327% gestegen is, kunnen we helaas ook hier van een urban living trend spreken. Eentje die dringend onze aandacht verdient. Daarom ook de keuze voor Batibouw, dat na deze campagne ook eindelijk het salon wordt voor al wie géén dak boven zijn hoofd heeft.

Om te vermijden dat Batibouw-bezoekers de stand voor daklozen zomaar zouden voorbijlopen, koos TBWA ervoor om de stand er te laten uitzien zoals alle andere: mooi gedesigned met een slogan die je onmiddellijk aanspreekt ‘Home street home’. De optische illusie van een spotlight op de stadsbank zet The Bench House daarbij nog eens extra in de verf. Het verschil? Geen doorwinterde verkopers hier, wel daklozen die je te woord staan over hun erbarmelijke leefcondities.

De campagne duikt ook op in het straatbeeld. Zo hebben een aantal stadsbanken een gigantisch etiket gekregen waarop de bank wordt aangeprezen als een all-in woning van 1m2.

Tot slot heeft de organisatie ook dringend meer middelen nodig om daklozen een menswaardiger bestaan op straat te geven. Daarvoor lanceert de vzw ook een inzamelingsactie om donaties te werven. Deelnemen is gemakkelijk, want je moet enkel een QR-code scannen aan de Batibouw stand of een betaling uitvoeren via de website www.HomeStreetHome.be

Contacteer ons
Over TBWA GROUP

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA\ was elected Agency of the Year 3 times in the last decade and digital Agency of the Year 5 times in the last 6 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels