TBWA en Solidarité Grands Froids verhuren slaapplaatsen van daklozen op Notfairbnb.be

#notfairbnb

TBWA Brussels en Solidarité Grands Froids, een vzw die hulp verstrekt aan daklozen, lanceren het online platform Notfairbnb. Op het eerste zicht lijkt het een typische verhuursite voor bed & breakfasts, maar het platform bestaat enkel uit locaties op straat waar daklozen overnachten. Geen luxueuze lofts of droomappartementen hier, wel schamele slaapplaatsen telkens voorzien van een choquerende foto en cynische beschrijving. Door deze locatie dan te ‘boeken’, doneer je de aangegeven prijs per nacht aan de Solidarité Grands Froids.

Met deze confronterende campagne wil TBWA en Solidarité Grand Froids de problematiek van daklozen op een verrassende manier onder de aandacht brengen en tegelijkertijd geld inzamelen voor concrete oplossingen. Want met de winter die woedt in het land zitten de meer dan 50 000 daklozen in ons land er niet al te warmpjes bij. Samen met haar partners probeert Solidarité Grands Froids sociale noodhulp te bieden en het leven op de straat draaglijker te maken. U ontdekt de volledige campagne op www.notfairbnb.be.

Contacteer ons
Valérie Demeure TBWA
Valérie Demeure TBWA
Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium