TBWA en Streamz maken F*** Cancer Very Very Much kaartjes ten voordele van Think Pink

“Fuck cancer” denken we allemaal wel eens. En zo waarschijnlijk ook het hoofdpersonage Ann uit F*** You Very Very Much, vertolkt door Frances Lefebure. Vorige week ging het tweede seizoen van deze populaire reeks van start op Streamz en dat direct met een onverwachte plottwist: Ann heeft een tumor. ​

Herkenbaar voor vele vrouwen (en mannen!), want elk jaar komen er in België meer dan 10.500 nieuwe borstkankerpatiënten bij. Dat zijn minstens 10.500 mensen én hun omgeving die zoeken naar de juiste woorden en die zelden vinden.

Want wat zeg je tegen iemand die deze vreselijke diagnose te horen krijgt? Da’s exact waar Frances Lefebure en Karen François naar op zoek gingen. Samen met 5 (ex-)borstkankerpatiënten en Think Pink creëerden ze de F*** Cancer Very Very Much kaarten: 5 wenskaarten met een boodschap die mensen met borstkanker wél willen horen.

“Soms weten we niet wat te zeggen tegen iemand die ernstig ziek is. En dan zeggen we maar niks. Maar humor kan helpen”, aldus Frances Lefebure.

Ontwerpster Karen François leerde dat veel uitspraken die ze zelf gebruikte, niet oké zijn. “Neem nu iets als: ‘Je ziet er goed uit.’ Daar zit iemand met kanker niet altijd op te wachten. Misschien ziet die persoon er goed uit, maar voelt hij of zij zich belabberd.”

Wat er dan wel op de kaartjes staat? Dat ontdek je op www.think-pink.be, waar de kaartjes sinds 6 juli te koop zijn. Een pakketje kost €10 en de opbrengst gaat integraal naar Think Pink.

 

 


Press Release

DOCX - 78 Kb

Creditlist

DOCX - 78 Kb

Lukas Peeters

TBWA

 

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met