TBWA en Telenet openen het Metakot: het eerste studentenkot in de Metaverse

TBWA en Telenet openen het Metakot: het eerste studentenkot in de Metaverse

De metaverse is een globaal netwerk van virtual reality werelden waar je als avatar vrij kan rondlopen. Het wordt nu al ‘the digital future’ of zelfs ‘de volgende versie van het internet’ genoemd. Dé plek voor een nieuwe generatie.

Telenet wil dat deze generatie zich in deze nieuwe wereld meteen thuis voelt. ​ Samen met TBWA en VR-specialisten Cybernetic Walrus bouwde het telecommerk daarom het Metakot, het allereerste studentenkot in de metaverse. Een eigen, virtuele wereld waar iedereen vrij kan rondlopen en zelfs kan beerpongen, een iconische studententraditie in een nieuw, digitaal jasje. Al wat je nodig hebt, is een VR-set.

‘Of je nu in Brussel, Gent, of Antwerpen studeert, het Metakot is het eerste studentenhuis waar iedereen zomaar virtueel kan binnenwandelen. Het mag dan wel een nieuwe onbekende virtuele wereld zijn, een studentenkot blijft natuurlijk een studentenkot. Verwacht je dus maar aan restjes pizza, hopen rommel en gestolen verkeersborden', zegt Thomas Driesen, creatief directeur bij TBWA.

Wie kot zegt, zegt natuurlijk studenten. Het is dan ook geen verrassing dat het Metakot feestelijk geopend wordt met een tour langs de verschillende Student Kick-Offs in september en oktober. Wie de start van het nieuwe academiejaar viert in Brussel, Gent, Leuven, Hasselt of Antwerpen, kan daar terecht in het Metakot. Daar dagen Jonatan Medart, Elodie Gabias en de Brusselse TikTokker Mona studenten uit voor een spelletje beerpong. Wie de influencers weet te verslaan, krijgt een rondje getrakteerd. In de echte wereld welteverstaan.

Het Metakot vormt voor Telenet slechts de eerste stap in de metaverse, een platform waar de mogelijkheden oneindig zijn. Breng zelf een bezoek aan het Metakot via de applicatie VRChat.

 

 


Persbericht TBWA_Telenet_Metakot_Press release_NL.docx - 77 KB Credits TBWA_Telenet_Metakot_Credits.docx - 16 KB

 

Over TBWA GROUP

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA GROUP
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium