TBWA en Telenet openen het Metakot: het eerste studentenkot in de Metaverse

De metaverse is een globaal netwerk van virtual reality werelden waar je als avatar vrij kan rondlopen. Het wordt nu al ‘the digital future’ of zelfs ‘de volgende versie van het internet’ genoemd. Dé plek voor een nieuwe generatie.

Telenet wil dat deze generatie zich in deze nieuwe wereld meteen thuis voelt. ​ Samen met TBWA en VR-specialisten Cybernetic Walrus bouwde het telecommerk daarom het Metakot, het allereerste studentenkot in de metaverse. Een eigen, virtuele wereld waar iedereen vrij kan rondlopen en zelfs kan beerpongen, een iconische studententraditie in een nieuw, digitaal jasje. Al wat je nodig hebt, is een VR-set.

‘Of je nu in Brussel, Gent, of Antwerpen studeert, het Metakot is het eerste studentenhuis waar iedereen zomaar virtueel kan binnenwandelen. Het mag dan wel een nieuwe onbekende virtuele wereld zijn, een studentenkot blijft natuurlijk een studentenkot. Verwacht je dus maar aan restjes pizza, hopen rommel en gestolen verkeersborden', zegt Thomas Driesen, creatief directeur bij TBWA.

Wie kot zegt, zegt natuurlijk studenten. Het is dan ook geen verrassing dat het Metakot feestelijk geopend wordt met een tour langs de verschillende Student Kick-Offs in september en oktober. Wie de start van het nieuwe academiejaar viert in Brussel, Gent, Leuven, Hasselt of Antwerpen, kan daar terecht in het Metakot. Daar dagen Jonatan Medart, Elodie Gabias en de Brusselse TikTokker Mona studenten uit voor een spelletje beerpong. Wie de influencers weet te verslaan, krijgt een rondje getrakteerd. In de echte wereld welteverstaan.

Het Metakot vormt voor Telenet slechts de eerste stap in de metaverse, een platform waar de mogelijkheden oneindig zijn. Breng zelf een bezoek aan het Metakot via de applicatie VRChat.

 

 


Persbericht

DOCX - 77 Kb

Credits

DOCX - 16 Kb

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact