TBWA en Telenet steunen stiekem De Mol.

Vanaf 1 februari is De Mol terug, een spelprogramma dat ongetwijfeld weer heel Vlaanderen op het puntje van zijn tv-stoel krijgt. TBWA zorgde ervoor dat Telenet, die het programma sponsort, het mol-graven en gissen nu ook verder laat gaan na elke uitzending. Hoe?

Telenet kon via een insider de hand leggen op vertrouwelijk materiaal: onthullende beelden die niet tijdens de uitzending te zien zijn, 360 graden-video’s, stiekeme foto’s en geluidsopnames. En al dat materiaal wordt vakkundig gelekt op een wedstrijdsite.

Die wedstrijd is het perfecte verlengstuk van het programma: kijkers worden deelnemers. Op de site kan je pronostieken en tips delen en zelfs een competitie houden met je Facebook-vrienden. De ultieme winnaar mag zijn koffers pakken naar het land van de opnames, Argentinië.

Uiteraard werd de hele actie achter de schermen zorgvuldig gecoördineerd met Woestijnvis en Vier. TBWA bedacht het wedstrijdconcept, een tv-campagne met 20-secondenspots en billboards, ontwikkelde de wedstrijdsite en koppelde er een stevig socialmedia-luik aan. Allemaal gesigneerd met de toepasselijke knipoog: ‘De Mol, in ’t geniep gesteund door Telenet’. Maar vertel het vooral niet verder.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium