TBWA en Telenet steunen stiekem De Mol.

Vanaf 1 februari is De Mol terug, een spelprogramma dat ongetwijfeld weer heel Vlaanderen op het puntje van zijn tv-stoel krijgt. TBWA zorgde ervoor dat Telenet, die het programma sponsort, het mol-graven en gissen nu ook verder laat gaan na elke uitzending. Hoe?

Telenet kon via een insider de hand leggen op vertrouwelijk materiaal: onthullende beelden die niet tijdens de uitzending te zien zijn, 360 graden-video’s, stiekeme foto’s en geluidsopnames. En al dat materiaal wordt vakkundig gelekt op een wedstrijdsite.

Die wedstrijd is het perfecte verlengstuk van het programma: kijkers worden deelnemers. Op de site kan je pronostieken en tips delen en zelfs een competitie houden met je Facebook-vrienden. De ultieme winnaar mag zijn koffers pakken naar het land van de opnames, Argentinië.

Uiteraard werd de hele actie achter de schermen zorgvuldig gecoördineerd met Woestijnvis en Vier. TBWA bedacht het wedstrijdconcept, een tv-campagne met 20-secondenspots en billboards, ontwikkelde de wedstrijdsite en koppelde er een stevig socialmedia-luik aan. Allemaal gesigneerd met de toepasselijke knipoog: ‘De Mol, in ’t geniep gesteund door Telenet’. Maar vertel het vooral niet verder.

Over TBWA GROUP

TBWA\Belgium is and has been a top-3 ranked agency for the last decade, and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA Belgium has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\Belgium is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CRM, media, digital, design, PR, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer the client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\Belgium is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA\Belgium was elected Agency of the Year 3 times in the last decade and digital Agency of the Year 5 times in the last 6 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwagroup.be

TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels