TBWA en Telenet sturen Digibende op pad

Telenet bestaat dit jaar 20 jaar. Dat betekent dat er in Vlaanderen een generatie rondloopt die nooit een wereld zonder digitale technologie gekend heeft. Ze zijn opgegroeid met een smartphone en alles wat erbij hoort. Telenet stuurt nu 20 van die 20’ers die geloven dat die technologie alles plezanter en interessanter maakt. 10 weken lang doorkruisen ze Vlaanderen met 1 missie: heel Vlaanderen daarvan overtuigen.

De Digibende is een groep vloggers, digitale knutselaars, hackers, social media-adepten, videomakers, etc. Stuk voor stuk geloven ze dat digitale toepassingen het dagelijks leven makkelijker, boeiender en leuker maken. En zelfs de wereld een beetje kunnen verbeteren. Ze hebben een busje en een werkplek, en heel veel plannen. Zo vinden ze dat de kinderen van tegenwoordig meer moeten buitenkomen. Dus gaan ze ermee kamperen, en dat internet pakken ze toch gewoon mee? Met een paar slimme apps proberen ze ook de files op te lossen, of toch al zeker minder erg te maken. Maar ze testen ook een app die eindejaarskaters doet verdwijnen en bouwen buttons zodat iedereen straks op tijd aan tafel zit.

Met al die initiatieven maken ze bergen content. Tv-spots, digitale content of alles door elkaar. Video’s, foto’s, snaps, gifs of Boomerangs, alles kan. De komende 10 weken nemen ze simpelweg de sociale kanalen van Telenet over, waar iedereen hen kan volgen. Alles wordt ook netjes verzameld op www.digibende.be.

Jochen De Greef TBWA