TBWA en Telenet sturen Digibende op pad

Telenet bestaat dit jaar 20 jaar. Dat betekent dat er in Vlaanderen een generatie rondloopt die nooit een wereld zonder digitale technologie gekend heeft. Ze zijn opgegroeid met een smartphone en alles wat erbij hoort. Telenet stuurt nu 20 van die 20’ers die geloven dat die technologie alles plezanter en interessanter maakt. 10 weken lang doorkruisen ze Vlaanderen met 1 missie: heel Vlaanderen daarvan overtuigen.

De Digibende is een groep vloggers, digitale knutselaars, hackers, social media-adepten, videomakers, etc. Stuk voor stuk geloven ze dat digitale toepassingen het dagelijks leven makkelijker, boeiender en leuker maken. En zelfs de wereld een beetje kunnen verbeteren. Ze hebben een busje en een werkplek, en heel veel plannen. Zo vinden ze dat de kinderen van tegenwoordig meer moeten buitenkomen. Dus gaan ze ermee kamperen, en dat internet pakken ze toch gewoon mee? Met een paar slimme apps proberen ze ook de files op te lossen, of toch al zeker minder erg te maken. Maar ze testen ook een app die eindejaarskaters doet verdwijnen en bouwen buttons zodat iedereen straks op tijd aan tafel zit.

Met al die initiatieven maken ze bergen content. Tv-spots, digitale content of alles door elkaar. Video’s, foto’s, snaps, gifs of Boomerangs, alles kan. De komende 10 weken nemen ze simpelweg de sociale kanalen van Telenet over, waar iedereen hen kan volgen. Alles wordt ook netjes verzameld op www.digibende.be.

Boomerang - Kamperen Digibende

MP4 - 6.7 Mb

Boomerang - Voorstelling Digibende

MP4 - 15 Mb

Persbericht

DOCX - 185 Kb

Jochen De Greef

TBWA

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact