TBWA en Telenet tonen hoe mooi mensen en technologie kunnen zijn

Het is mooi wat technologie vandaag de dag allemaal kan. Daar zijn we het allemaal over eens. Maar technologie wordt nog mooier als mensen ermee aan de slag gaan. Dit is de filosofie achter de nieuwe merkcampagne van TBWA voor Telenet.

In een reeks van korte unieke spots vertrekken we telkens letterlijk vanuit een stukje technologie om daarna in de echte wereld te ontdekken hoe mensen er hun ding mee doen. Van een reusachtige walvis die een meditatie app van een kleuterjuf blijkt te zijn tot een surfende tijger die plotseling het ontwerp wordt van een sneaker artist. Van een dansend hondje op Tiktok tot een klassiek dansinterpretatie door ballerina’s. Van fake facefilters op Instagram tot een statement over echte schoonheid. Mooi wat kan. Nog mooier wat jullie ermee doen.

Een sterke totaalcampagne die niet alleen Telenet en Telenet Business bij elkaar brengt, maar ook op dezelfde visuele manier landt in de bijbehorende connectiviteitsproducten ONE en KLIK. Ook muzikaal blijven we in éénzelfde wereld. Elke spotje krijgt een eigen passende interpretatie van het aanstekelijke Big Dreams van de Belgische hiphopgroep blackwave.

Inge Debremaecker, Communication Manager Connectivity bij Telenet, legt uit: “Voor de eerste keer brengen we het merk Telenet, Telenet Business én onze producten allemaal samen in één campagne. In plaats van één grote spot te overladen met alle facetten van ons merk, houden we het net klein. Elke spotje heeft zijn eigen  karakter en laat in alle schoonheid zien hoe mooi mensen en technologie kunnen zijn. Helemaal Telenet.”

 

-------------------------------------------------

Charlotte Smedts (TBWA)

Anneleen Coppens (TBWA Reputation)

Inge Debremaecker (Telenet)

 

Videos:

Persbericht

DOCX - 77 Kb

Credits

DOCX - 79 Kb

Charlotte Smedts


Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Contact