TBWA en Telenet tonen hoe mooi mensen en technologie kunnen zijn

Het is mooi wat technologie vandaag de dag allemaal kan. Daar zijn we het allemaal over eens. Maar technologie wordt nog mooier als mensen ermee aan de slag gaan. Dit is de filosofie achter de nieuwe merkcampagne van TBWA voor Telenet.

In een reeks van korte unieke spots vertrekken we telkens letterlijk vanuit een stukje technologie om daarna in de echte wereld te ontdekken hoe mensen er hun ding mee doen. Van een reusachtige walvis die een meditatie app van een kleuterjuf blijkt te zijn tot een surfende tijger die plotseling het ontwerp wordt van een sneaker artist. Van een dansend hondje op Tiktok tot een klassiek dansinterpretatie door ballerina’s. Van fake facefilters op Instagram tot een statement over echte schoonheid. Mooi wat kan. Nog mooier wat jullie ermee doen.

Een sterke totaalcampagne die niet alleen Telenet en Telenet Business bij elkaar brengt, maar ook op dezelfde visuele manier landt in de bijbehorende connectiviteitsproducten ONE en KLIK. Ook muzikaal blijven we in éénzelfde wereld. Elke spotje krijgt een eigen passende interpretatie van het aanstekelijke Big Dreams van de Belgische hiphopgroep blackwave.

Inge Debremaecker, Communication Manager Connectivity bij Telenet, legt uit: “Voor de eerste keer brengen we het merk Telenet, Telenet Business én onze producten allemaal samen in één campagne. In plaats van één grote spot te overladen met alle facetten van ons merk, houden we het net klein. Elke spotje heeft zijn eigen  karakter en laat in alle schoonheid zien hoe mooi mensen en technologie kunnen zijn. Helemaal Telenet.”

 

-------------------------------------------------

Charlotte Smedts (TBWA)

Anneleen Coppens (TBWA Reputation)

Inge Debremaecker (Telenet)

 

Videos:

Contacteer ons
Charlotte Smedts
Charlotte Smedts
Over TBWA GROUP

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA GROUP
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium