TBWA en Tom Boonen in het wiel van de postbode voor bpost

TBWA kreeg van bpost de opdracht om in een nieuwe imagospot de eigen bpost mensen in het voetlicht te laten treden. Het resultaat is een ode aan de postbode, en bij uitbreiding aan alle medewerkers van bpost. Met Tom Boonen als gangmaker.

De spot is namelijk een allegorie vol referenties aan dat ander buitenberoep dat je net als de postbode ook elke dag in het straatbeeld ziet. De wielrenner. In een reeks poëtische beelden zien we een peloton postbodes in de vroege ochtend aan hun dagelijkse ronde beginnen. Ze gedragen zich als wielrenners: ze waaieren breed uit, en nemen een rotonde zoals je die herkent van de helikopterbeelden van de koers.

Ondertussen hoor je buiten beeld Tom Boonen vertellen over zijn vroeger vak. In zijn eigen woorden, en met zijn typische Kempische klankkleur. Het zorgt voor pure magie, want twee werelden komen plots samen. De dagelijkse ronde van de postbode en de dagelijkse trainingsronde van de coureur. 

Zo brengt de ene kampioen een ode aan die andere. De postbode. Kampioen van de Ronde van ons Allemaal.

De spot werd voorafgegaan met een interne communicatiecampagne. Elke medewerker van bpost kreeg zelf post van Tom Boonen. In een persoonlijke brief vertelt hij hoe de postbode een rol gespeeld heeft in zijn carrière, en verklaart hij zijn motivering om mee te werken aan de film. De brief werd vergezeld met een uitnodiging voor de avant-première van de spot.

Contacteer ons
Over TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium