TBWA en Tom Boonen in het wiel van de postbode voor bpost

TBWA kreeg van bpost de opdracht om in een nieuwe imagospot de eigen bpost mensen in het voetlicht te laten treden. Het resultaat is een ode aan de postbode, en bij uitbreiding aan alle medewerkers van bpost. Met Tom Boonen als gangmaker.

De spot is namelijk een allegorie vol referenties aan dat ander buitenberoep dat je net als de postbode ook elke dag in het straatbeeld ziet. De wielrenner. In een reeks poëtische beelden zien we een peloton postbodes in de vroege ochtend aan hun dagelijkse ronde beginnen. Ze gedragen zich als wielrenners: ze waaieren breed uit, en nemen een rotonde zoals je die herkent van de helikopterbeelden van de koers.

Ondertussen hoor je buiten beeld Tom Boonen vertellen over zijn vroeger vak. In zijn eigen woorden, en met zijn typische Kempische klankkleur. Het zorgt voor pure magie, want twee werelden komen plots samen. De dagelijkse ronde van de postbode en de dagelijkse trainingsronde van de coureur. 

Zo brengt de ene kampioen een ode aan die andere. De postbode. Kampioen van de Ronde van ons Allemaal.

De spot werd voorafgegaan met een interne communicatiecampagne. Elke medewerker van bpost kreeg zelf post van Tom Boonen. In een persoonlijke brief vertelt hij hoe de postbode een rol gespeeld heeft in zijn carrière, en verklaart hij zijn motivering om mee te werken aan de film. De brief werd vergezeld met een uitnodiging voor de avant-première van de spot.

Persbericht

PDF - 129 Kb

Credits

PDF - 114 Kb

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

 

Neem contact op met