TBWA en Touring openen ‘Cold Center’

Tijdens de winter neemt het aantal pechgevallen op onze wegen fors toe. 2 cm sneeuw of een beetje ijzel en België staat helemaal stil. Voor Touring is het duidelijk: Belgische automobilisten zijn onvoldoende voorbereid op de winter. Met de nieuwe campagne kan je daarom intekenen voor pechbijstand aan een uitzonderlijk lage prijs. Bovendien kan je voor de eerste keer ook beroep doen op een Zweeds expert die echt alles afweet van koud weer en gladde wegen. Welkom bij het Touring Cold Center. 

Hoewel het in Zweden vaker sneeuwt dan in België, zijn Belgische automobilisten bij slechte weersomstandigheden kwetsbaarder dan de Zweedse. Daarom lanceert TBWA een campagne voor Touring waarin je kennismaakt met Lars uit Zweden. Deze expert houdt het Touring Cold Center open en geeft je allerlei slimme tips & tricks om de winter door te komen. Hij leert je bijvoorbeeld hoe je een bevroren voorruit voorkomt, hoe je met de auto makkelijk uit de sneeuw geraakt of wat je moet doen bij een vastgevroren portier.

Je kan de klok rond en elke dag van de week bellen naar het Touring Cold Center. Lars geeft je – in zijn beste Nederlands –  goede raad en verklapt je zijn slimste trucs. Op de site van Touring vind je dan weer 5 filmpjes terug waarin hij enkele trucjes demonstreert op een grappige, absurde manier. In de filmpjes leer je ook Rudolf kennen, een bijzonder eland waarmee Lars een speciale band heeft.  

Natuurlijk raadt winterexpert Lars ook iedereen aan om voor de pechbijstand van Touring te kiezen. En dat kan al voor maar 5 euro per maand. Met de slogan “Reken deze winter op echte experts” weet Touring zo een humoristische en didactische campagne te combineren met een aantrekkelijke promotie. Bovendien wil Touring op deze manier alle automobilisten waarschuwen voor de mogelijke gevaren op de weg tijdens de winter.

Ontdek deze campagne op www.touring.be/cold-center of bel zelf het Touring Cold Center via 0800 24 024.

Radio: start 09/11 - Prerolls en bannering online: 16/11

Contactez-nous
Cynthia Gomez TBWA
Cynthia Gomez TBWA
A propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium