TBWA et Brussels Airlines mettent un nouveau spot TV… on air

Imaginez que vous puissiez voler librement, comme un oiseau. Tranquillement, où vous le voulez…
Partir sans aucun souci.
“Bye bye, à bientôt !”
Imaginez que vous ayez toute la place dont vous avez besoin à bord, et que vous puissiez toujours être assis en famille.
Bref, imaginez que voler redevienne une vraie fête !
Eh bien, en tant que compagnie aérienne qui permet des choses au lieu de les interdire, c’est ce que Brussels Airlines vous propose: voler comme un oiseau !

Pour illustrer cette philosophie, TBWA lance un spot d’animation dans lequel des oiseaux sont sur un petit nuage. Au sens propre comme au sens figuré. Des oiseaux qui ne doivent pas faire de longues files d’attente, qui n’ont pas besoin de peser leurs bagages, qui ne se retrouvent pas entassés comme des sardines…

Non, nos oiseaux à nous “sourient”, étendent leurs ailes et peuvent tranquillement commencer à voyager…

Dans la lignée de notre style graphique, le film est simple, épuré, aérien… un style quelque peu surprenant dans le domaine de l’aviation. Et vous pourrez entendre en bande-son un petit air entraînant que vous siffloterez vous aussi en un rien de temps.

Découvrez le film à la TV à partir d’aujourd’hui !

Communiqué de presse

DOCX - 133 Kb

Pauline Kinet

TBWA

Recevez des mises à jour par e-mail

En cliquant sur « S'abonner », je confirme avoir lu et accepté la Politique de confidentialité.

À propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

Contact