TBWA et De Chinezen reviennent sur une Année Bizarre

C’est une année bizarre. Pour tout le monde. Mais pour certains, la situation est encore plus particulière que pour d'autres. Comme pour Sander qui a réussi à percer dans un concours de mode US, mais a dû troquer le podium contre son propre salon. Ou pour Steven et Femke qui sont tombés follement amoureux en plein confinement et ont appris à se connaître en conservant entre eux une distance d’un mètre cinquante. TBWA est allé à la recherche de ces histoires uniques en compagnie des réalisateurs de télévision de De Chinezen et les a transformées en un mini format télé baptisé ‘Raar Jaar’ (Année Bizarre). Chaque semaine, une nouvelle histoire est diffusée en prime time sur VTM.

Malgré la bizarrerie de l’année, les protagonistes de ces histoires ont atteint leur but. Et, dans ce contexte, internet a plus que jamais fait la différence. C'est pourquoi Telenet est heureux de contribuer à cette initiative. Avec un internet rapide, sûr et omniprésent. Et un service qui vous aide chaque jour à aller de l'avant. À tout moment et de la manière qui vous convient le mieux : via Whatsapp, une vidéoconférence, un helpdesk classique… Par le biais du format mini TV, les histoires sont diffusées dans des publicités télévisées de 30 secondes ainsi qu’en ligne.

Communiqué de presse

DOCX - 13 Kb

Crédits

DOCX - 16 Kb

Recevez des mises à jour par e-mail

En cliquant sur « S'abonner », je confirme avoir lu et accepté la Politique de confidentialité.

À propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

Contact