TBWA et la Loterie Nationale prennent la balle au bond pour la nouvelle campagne CA$H.

TBWA vient de créer deux nouveaux spots télé pour CA$H, les billets à gratter de la Loterie Nationale grâce auxquels vous pouvez gagner un paquet d’argent supplémentaire. Dans ceux-ci, des jeunes essaient de soutirer un peu d'argent à leurs parents… mais le moins que l’on puisse dire, c’est qu’ils n'obtiennent pas la réponse espérée…

Les deux spots, remplis d’humour, se déroulent sur un court de tennis et dans un magasin de vêtements.

Sur le court de tennis, un jeune homme demande à son père de lui donner un peu d’argent pour s’acheter un nouveau smartphone. Son père n’a pas l’air d’accord et a un moyen pour le moins impulsif de le faire savoir…

Dans le magasin de vêtements, c’est une jeune femme qui essaie d'obtenir de l'argent de sa mère pour acheter une robe. Et la façon dont la mère s'en sort peut être qualifiée d’absurde. Minimum.

Dans les deux cas, la conclusion est évidente : ‘Want extra cash? Play Cash’.

En plus de la télévision, vous pourrez également voir ces spots (et leurs variantes) sur YouTube, Instagram et Facebook.

Contactez-nous
A propos de TBWA GROUP

TBWA\Belgium is and has been a top-3 ranked agency for the last decade, and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA Belgium has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\Belgium is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. All of this to answer the client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\Belgium is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA\Belgium was elected Agency of the Year twice in the last decade and digital Agency of the Year 5 times in the last 6 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwagroup.be

TBWA GROUP
165 Avenue de la Couronne/Kroonlaan - 1050 Brussels