TBWA et la Loterie Nationale prennent la balle au bond pour la nouvelle campagne CA$H.

TBWA vient de créer deux nouveaux spots télé pour CA$H, les billets à gratter de la Loterie Nationale grâce auxquels vous pouvez gagner un paquet d’argent supplémentaire. Dans ceux-ci, des jeunes essaient de soutirer un peu d'argent à leurs parents… mais le moins que l’on puisse dire, c’est qu’ils n'obtiennent pas la réponse espérée…

Les deux spots, remplis d’humour, se déroulent sur un court de tennis et dans un magasin de vêtements.

Sur le court de tennis, un jeune homme demande à son père de lui donner un peu d’argent pour s’acheter un nouveau smartphone. Son père n’a pas l’air d’accord et a un moyen pour le moins impulsif de le faire savoir…

Dans le magasin de vêtements, c’est une jeune femme qui essaie d'obtenir de l'argent de sa mère pour acheter une robe. Et la façon dont la mère s'en sort peut être qualifiée d’absurde. Minimum.

Dans les deux cas, la conclusion est évidente : ‘Want extra cash? Play Cash’.

En plus de la télévision, vous pourrez également voir ces spots (et leurs variantes) sur YouTube, Instagram et Facebook.

Contactez-nous
A propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium