TBWA et McDonald’s Belgique colorent d’emballages le drapeau arc-en-ciel, emblème de la Pride

Samedi dernier, le 18 mai 2019, Bruxelles se dressait à nouveau pour la Belgian Pride, qui cette année comptait plus de 100.000 participants et visiteurs.

À cette occasion, McDonald’s Belgique s’est servi de ses packagings iconiques afin de donner un nouveau design au célèbre drapeau arc-en-ciel. Big Mac, McNuggets, Veggie Deluxe, Royal-O-Fish et Royal Deluxe forment ensemble les 6 couleurs de l’arc-en-ciel.

Athina Manirakiza de McDonald’s Belgique: “Nous accueillons tout le monde, quelle que soit les origines, l’âge ou les préférences sexuelles. Si la diversité est une réalité de notre société, l’inclusion est un choix. C’est ce que nous voulions appuyer avec ce drapeau arc-en-ciel. Nous voulions soutenir la communauté LGBTI+ en Belgique. »

« Nous voulions souligner que la diversité est l’ADN de McDonald’s, et pas seulement pendant la Pride, mais tous les jours de l’année. Pour nous, l’utilisation des produits phares et de leur emballage était une manière idéale de fêter l’inclusion et de montrer ce que défend McDonald’s » selon le directeur créatif Jeroen Bostoen de TBWABelgium.

Le drapeau a été affiché dans les abribus des stations bruxelloises, en vitrine du restaurant à Bourse et évidemment en tant que vrai drapeau à la Pride.

Credits

Campaign Title: Good moments for everyone
Creative Director: Jeroen Bostoen
Creative Team: Anke Verhaegen, Sofie Gilliams
Account team: Tom Eilers, Brit Verschuren
Design: Sébastien Bontemps
Client: McDonald’s - Athina Manirakiza

Contactez-nous
A propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium