TBWA et McDonald’s Belgique colorent d’emballages le drapeau arc-en-ciel, emblème de la Pride

Samedi dernier, le 18 mai 2019, Bruxelles se dressait à nouveau pour la Belgian Pride, qui cette année comptait plus de 100.000 participants et visiteurs.

À cette occasion, McDonald’s Belgique s’est servi de ses packagings iconiques afin de donner un nouveau design au célèbre drapeau arc-en-ciel. Big Mac, McNuggets, Veggie Deluxe, Royal-O-Fish et Royal Deluxe forment ensemble les 6 couleurs de l’arc-en-ciel.

Athina Manirakiza de McDonald’s Belgique: “Nous accueillons tout le monde, quelle que soit les origines, l’âge ou les préférences sexuelles. Si la diversité est une réalité de notre société, l’inclusion est un choix. C’est ce que nous voulions appuyer avec ce drapeau arc-en-ciel. Nous voulions soutenir la communauté LGBTI+ en Belgique. »

« Nous voulions souligner que la diversité est l’ADN de McDonald’s, et pas seulement pendant la Pride, mais tous les jours de l’année. Pour nous, l’utilisation des produits phares et de leur emballage était une manière idéale de fêter l’inclusion et de montrer ce que défend McDonald’s » selon le directeur créatif Jeroen Bostoen de TBWABelgium.

Le drapeau a été affiché dans les abribus des stations bruxelloises, en vitrine du restaurant à Bourse et évidemment en tant que vrai drapeau à la Pride.

Credits

Campaign Title: Good moments for everyone
Creative Director: Jeroen Bostoen
Creative Team: Anke Verhaegen, Sofie Gilliams
Account team: Tom Eilers, Brit Verschuren
Design: Sébastien Bontemps
Client: McDonald’s - Athina Manirakiza

Contactez-nous
A propos de TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium