TBWA et McDonald's® lancent les Frites Manquantes.

Les Frites Manquantes, c'est un paquet de frites vide. Le genre de produit que personne ne va acheter. Pourtant, McDonald's® les lance, en collaboration avec TBWA. Et ils comptent sur le fait qu'à partir du 4 octobre, nous nous jetterons dessus pour les ajouter à notre commande aux bornes McDo.

Bon, vous avez déjà compris que les Frites Manquantes sont plus qu'un paquet de frites vide. Elles symbolisent un paquet de soutien que vous pouvez offrir aux enfants qui doivent séjourner à l'hôpital. Parce qu'avec votre contribution, le Fonds Ronald McDonald pour les Enfants met à la disposition des parents un logement à deux pas de l'hôpital. C'est un véritable soulagement pour les parents lorsque l'hôpital en question se trouve à l'autre bout du pays. Il faut dire que le meilleur traitement pour un enfant malade, c'est de se trouver en présence de ses parents avec la perspective d'un bisou, un câlin ou une histoire avant de s'endormir.

La Maison belge Ronald McDonald se situe à Jette, près de l'UZ Brussel. Elle ne reçoit aucun subside et dépend totalement de sponsors, de donateurs et de bénévoles. Chaque contribution compte. Alors, dès le 4 octobre, ajoutez un paquet de Frites Manquantes à votre commande chez McDonald's®.

La campagne des Frites Manquantes se déroule dans tous les restaurants McDo et sur les réseaux sociaux.

 


Communiqué de presse

DOCX - 26 Kb

Creditlist

DOCX - 85 Kb

Elien Onclinx

Account Director, TBWA

 

 

Recevez des mises à jour par e-mail

En cliquant sur « S'abonner », je confirme avoir lu et accepté la Politique de confidentialité.

À propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

Contact