TBWA et McDonald's® lancent les Frites Manquantes.

Les Frites Manquantes, c'est un paquet de frites vide. Le genre de produit que personne ne va acheter. Pourtant, McDonald's® les lance, en collaboration avec TBWA. Et ils comptent sur le fait qu'à partir du 4 octobre, nous nous jetterons dessus pour les ajouter à notre commande aux bornes McDo.

Bon, vous avez déjà compris que les Frites Manquantes sont plus qu'un paquet de frites vide. Elles symbolisent un paquet de soutien que vous pouvez offrir aux enfants qui doivent séjourner à l'hôpital. Parce qu'avec votre contribution, le Fonds Ronald McDonald pour les Enfants met à la disposition des parents un logement à deux pas de l'hôpital. C'est un véritable soulagement pour les parents lorsque l'hôpital en question se trouve à l'autre bout du pays. Il faut dire que le meilleur traitement pour un enfant malade, c'est de se trouver en présence de ses parents avec la perspective d'un bisou, un câlin ou une histoire avant de s'endormir.

La Maison belge Ronald McDonald se situe à Jette, près de l'UZ Brussel. Elle ne reçoit aucun subside et dépend totalement de sponsors, de donateurs et de bénévoles. Chaque contribution compte. Alors, dès le 4 octobre, ajoutez un paquet de Frites Manquantes à votre commande chez McDonald's®.

La campagne des Frites Manquantes se déroule dans tous les restaurants McDo et sur les réseaux sociaux.

 

Story image

Communiqué de presse TBWA_McDonald's_RMHC - Missing Fries_Press release_FR.docx - 26 KB Creditlist TBWA_McDonald's_RMHC Missing Fries_Credits.docx - 85 KB
Elien Onclinx Account Director, TBWA

 

 

A propos de TBWA\Belgium

TBWA\ is and has been a top-3 ranked agency for the last decade and operates with the strong belief that IDEAS CREATE GROWTH. To make this happen in real life for its local and international clients, TBWA\ has developed and is recognised for its world class brand building and strategic capabilities. TBWA\ is the most integrated communications group in Belgium, bringing many different disciplines together under 1 roof, 1 P&L and 1 culture. These disciplines comprise of in-house strategic advice, advertising, CX design, CRM, media, digital, brand design, public and brand relations, social, event, content & complemented with all related production capabilities. All of this to answer our client’s challenges in a modern, collaborative and comprehensive way.

TBWA\ is the Disruption® Company: the cultural engine for the 21st century business. Disruption® is at the core of TBWA’s strategic and creative development. It is a gateway to great work and unconventional behavior. Disruption is about dismantling the status quo to create opportunities and dramatic business results for our partners.

TBWA was elected Agency of the Year 4 times in the last 12 years and digital Agency of the Year 5 times in the last 7 years. On creative awards, we see them as a great internal motivator and it helps us recruiting new talent. So yes, we’re always in the top 5 in our market. But more importantly, we clearly stand out as the most awarded Effie agency in Belgium: the reason why we were named Effie Beasts last year, as best Belgian Effie agency since the start of the Effies. The Effie Awards honour the most significant achievement in marketing communications: ideas that work. And that’s what we’re all about!

www.tbwa.be


TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium