TBWA et McDonald's® prouvent que les meilleurs moments sont ceux qui ne coûtent pas cher.

TBWA et McDonald's® prouvent que les meilleurs moments sont ceux qui ne coûtent pas cher.

À une époque où la vie devient de plus en plus chère, McDonald's® veut rappeler à ses clients qu'il n'est pas toujours nécessaire de dépenser beaucoup d'argent pour se faire plaisir. Voilà pourquoi les McMoments délicieusement avantageux sont à nouveau à l'honneur, dans un spot TV qui nous ramène à nos jeunes années insouciantes.

Plonger dans des draps fraîchement lavés après une longue journée, être accueilli par les adorables aboiements de son chien ou, simplement, descendre l’escalier en se laissant glisser sur la rampe. Ce ne sont là que quelques exemples de petits moments sympas qui ne coûtent rien ou presque rien. Et les McMoments de chez McDo font clairement partie de la liste. Car ils représentent, eux aussi, un moment de plaisir où vous pouvez déguster un burger ou un wrap à un prix très avantageux. Comme, en ce moment, le Chili Chicken épicé ou le Chili Cheese pour seulement 1,50 € via l'app McDonald's®.

Et... avouons-le : qui, enfant, n'a jamais descendu l’escalier via la rampe (ou quoi que ce soit d'autre), en ayant l'impression de pouvoir voler ? Ce n'est pas pour rien que TBWA y a vu la recette idéale pour le spot TV de cette campagne. Un spot qui vous propulse en 2 temps 3 mouvements vers un merveilleux monde de rêve, dans l'espace. Et qui vous rappelle ainsi la magie du plaisir.

La campagne est diffusée en radio, en télé et sur tous les canaux en ligne.

Contactez-nous
Elien Onclinx Account Director, TBWA
Elien Onclinx Account Director, TBWA
A propos de TBWA\Belgium

TBWA is not an advertising agency nor a marketing consultant. As The Disruption® Company, it profoundly believes in the power of creativity as an engine for the growth of brands and businesses. It offers integrated services from business and marketing strategy to user-experiences, product innovation, iconic branding, smart media, corporate reputations, and impactful campaigns. All integrated in a full-service proposition across the entire marketing value chain.  

TBWA sees the world through the eyes of Disruption®, a proven collaborative business tool to create step-changing growth. The methodology has a proven track record of business, marketing and communication disruptions created and implemented together with TBWA’s clients. 

TBWA is a global agency, but its approach and entrepreneurship are deeply rooted in the local Belgian market. With over two decades of experience and steady management, TBWA has demonstrated steady growth, robust performance, and strong commitment to Belgian brands and businesses such as Telenet, Delhaize, McDonald’s, D’Ieteren, Lotus, Engie, ING, NMBS, Barco, VRT and counting.  

TBWA measures its success by the growth and success of its clients. Together TBWA and its clients have won 19 Effies over the past 10 years and was awarded Effie Beast (as most rewarded company since the launch of the awards) in 2019.    

The biggest force of TBWA Belgium is its 200 creative minds, with diverse talents and skills, including strategic business and marketing skills, creative craft disciplines and a 70-headed in-house multimedia production unit. All of them work together collaboratively and multidisciplinary to turn ideas into reality with and for clients.  

TBWA is part of the TBWAGroup, a local holding consisting of TBWA and its sister agencies De Vloer and DDB. TBWA Belgium is part of TBWA Worldwide and Omnicom.  

www.tbwa.be

 

TBWA\Belgium
Excelsiorlaan 75/77,
1930 Zaventem, Belgium